نسخه چاپی

نخست‌وزیر ایتالیا تهدید به استعفا كرد

نخست‌وزیر ایتالیا با انتقاد از عملكرد سران آلمان و فرانسه در رویارویی با بحران یورو اعلام كرد كه در صورت عدم موفقیت در اجرای برنامه‌های اقتصادی خود، از این سمت كناره‌گیری خواهد كرد.

به گزارش فارس به نقل از "اشتاندارد"، "ماریو مونتی" نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد که وابستگی به قدرت ندارد و اگر اصلاحات وی در بازار اقتصادی اجرایی نشود، وی با کمال میل استعفا می‌دهد.

بر اساس این گزارش، وی در گفت‌وگو با خبرنگاران در توکیو گفت که بخشی از ریشه‌های بحران اقتصادی اروپا در بی‌مسئولیتی آلمان و فرانسه است.2 کشوری که نقش مهمی در منطقه یورو ایفا می‌کنند از قوانین مالی پیروی نکرده‌اند و آنها نمونه بدی برای دیگر کشورهای منطقه محسوب می‌شوند.

وی افزود: این ماجرا مربوط به سال 2003 می‌شود و همچنان در منطقه یورو تسری دارد. در واقع این آلمان و فرانسه بودند که تمرکز بر روی کسری بودجه و بدهی‌های اروپا را از دست دادند.

پیش از این مونتی و "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان ضمن دیدار با یکدیگر در رم پایتخت ایتالیا، درباره بحران منطقه یورو گفت‌و‌گو کردند.مونتی وضعیت اقتصادی ایتالیا را اضطراری خواند و گفته بود:دولت جدید ایتالیا برای غلبه بر بحران و رشد اقتصادی تشکیل شد، بنابراین دولت باید به موضوع عدالت و فساد نیز بپردازد. برای رشد سیاسی و اقتصادی باید مشاغل متعددی ایجاد شود وظیفه ما در قبال این بحران تمام نشده است.

این در حالی است که هم‌اکنون درصد بیکاری در ایتالیا به بالاترین سطح ماهانه خود برابر با 9.2 درصد رسیده است. همچنین میزان بیکاری میان جوانان رده سنی 15 تا 24 سال تا حدود 31.1 درصد افزایش داشته است.

۱۳۹۱/۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...