نسخه چاپی

ضربه تحریم به شریك خارجی «ایرانسل»

عکس خبري -ضربه تحريم به شريک خارجي «ايرانسل»

یك مقام شركت‌ ام‌تی‌ان آفریقای‌جنوبی از ناتوانی این شركت در خارج كردن ۱۳۵میلیون‌دلار سود خود از ایران به دلیل تحریم‌های آمریكا خبر داد و گفت در حال مذاكره با بانك مركزی ایران و دولت آمریكا در این خصوص است.

بنا بر این گزارش به نقل از رویترز، مدیر اجرایی گروه ‌‌ام‌تی‌ان، بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه در آفریقا گفت:‌ ام‌تی‌ان احتمالا حدود هشت‌میلیون‌دلار صرف افزایش فعالیت‌های خود خواهد کرد و به دنبال بازارهای هدف جدید در قاره آفریقا، خاورمیانه و جنوب شرق آسیاست.

این شرکت مخابراتی که مرکز اصلی آن در ژوهانسبورگ آفریقای‌جنوبی قرار دارد، در 22 کشور آفریقایی و خاورمیانه‌ای از جمله ایران فعالیت دارد. شرکت ‌ام‌تی‌ان اکنون توجه خود را معطوف جنوب شرق آسیا کرده و یکی از 90 اپراتوری است که تمایل اولیه خود را برای فعالیت در میانمار اعلام داشته است. گفته می‌شود میانمار از پتانسیل بالایی برای گسترش شبکه تلفن همراه برخوردار است.

دابنگوا، مدیر اجرایی ‌ام‌تی‌ان همچنین گفت، ‌ام‌تی‌ان تمایل دارد یک اپراتور تلفن همراه در شمال آفریقا خریداری کند تا به فعالیت‌های خود تنوع بیشتری ببخشد. وی افزود،‌ ام‌تی‌ان انتظار دارد بتواند حدود 135میلیون‌دلار از سود خود در ایران را که (به دلیل تحریم‌ها) در این کشور باقی مانده، در سال‌جاری خارج کند.

این شرکت به همراه شرکتی ایرانی در اپراتور ایرانسل مشارکت دارد و هر ساله سود کلانی از ناحیه فعالیت خود در ایران به دست می‌آورد.

ام‌تی‌ان در حال مذاکره با بانک مرکزی ایران و مقامات آمریکایی جهت خارج کردن سود خود بدون نقض تحریم‌هاست. دابنگوا اضافه کرد: در صورتی که دولت آمریکا صریحا اعلام کند در نتیجه حضور این شرکت در ایران تحریم‌هایی را علیه این شرکت اعمال خواهد کرد، ‌ام‌تی‌ان از ایران خارج خواهد شد.

ام‌تی‌ان با پرونده‌ای 2/4میلیارددلاری در یک دادگاه آمریکایی مواجه است که بر اساس آن شرکت ترکسل مدعی شده این شرکت از اقدامات غیرقانونی برای دریافت اجازه فعالیت در ایران بهره برده است. اما یک کمیته خارجی تعیین شده از سوی مقامات شرکت ‌ام‌تی‌ان اعلام کرده که این ادعا بی‌پایه و اساس است.

دابنگوا نیز گفته که وکلای شرکت اطمینان دارند دادگاه واشنگتن این دعوی را رد خواهد کرد، زیرا رسیدگی به این پرونده در حیطه صلاحیت این دادگاه نیست.

۱۳۹۲/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...