نسخه چاپی

كاهش 20 درصدی درآمد رئیس جمهور

عکس خبري -کاهش 20 درصدي درآمد رئيس جمهور

با انتشار نسخه ای از گزارش مالیاتی سال ۲۰۱۲ باراك اوباما مشخص شده كه درآمد رئیس جمهوری آمریكا در سال گذشته حدود ۲۰ درصد كاهش داشته است.

سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian)، وابسته به نظام سلطنتی انگلیس نوشت: «با انتشار نسخه ای از گزارش مالیاتی سال ۲۰۱۲ باراک اوباما مشخص شده که درآمد رئیس جمهوری آمریکا در سال گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است. کاهش فروش کتاب‌های آقای اوباما علت اصلی این کاهش عنوان شده است.»



بنابر این گزارش، مهلت ارسال گزارش های مالیاتی در آمریکا حداکثر تا پانزدهم ماه آوریل است و آقای اوباما در گزارش امسال خود میزان درآمدش را رقمی حدود ۶۰۹ هزار دلار اعلام کرده که به نسبت سال گذشته بیش از ۲۰ درصد کاهش نشان می دهد.



حقوق رئیس جمهوری آمریکا ۴۰۰ هزار دلار در سال است. الباقی درآمد آقای اوباما (۲۰۹ هزار دلار) در سال گذشته از محل فروش کتابهایش در سال ۲۰۱۲ حاصل شده است.



بنابر این گزارش مالیاتی، آقای اوباما و همسرش میشل که به طور مشترک گزارش مالیاتی را پر کرده اند، در سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۱۵ درصد مالیات پرداخت کرده اند و در مجموع بیش از ۱۵۰ هزار دلار هم به ۳۳ انجمن خیریه کمک کرده اند. آقای اوباما همچنین حدود ۳۰ هزار دلار هم به عنوان مالیات ایالتی به دولت ایالت ایلینوی پرداخت کرده است؛ ایالتی که شهر شیکاگو در آن واقع شده و محل زندگی آقای اوباما و خانواده اش محسوب می شود.



درآمد آقای اوباما در سالهای نخست ورود به کاخ سفید بسیار بیشتر بود. او در سال ۲۰۰۹ حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار دلار درآمد کسب کرده بود که جدا از ۴۰۰ هزار دلار درآمد پست ریاست جمهوری اش، همگی از محل فروش دو کتاب او به نام های "رویاهای پدرم" (Dreams from My Father) و "جسارت امید" (The Audacity of Hope) کسب شده بود.



جو بایدن، معاون آقای اوباما هم در گزارش مالیاتی سال ۲۰۱۲ خود درآمدش را ۳۸۵ هزار دلار اعلام کرده و از این مبلغ حدود ۸۸ هزار دلار هم مالیات پرداخت کرده است.



به نظر می رسد سیاست های اشتباه دولت اوباما و در پی آن کاهش محبوبیت وی، موجب کاهش فروش کتاب های رئیس جمهور آمریکا شده باشد

۱۳۹۲/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...