نسخه چاپی

اكثر فرانسوی ها به انرژی هسته ای بدبین هستند

اكثر مردم فرانسه برخلاف اصرار سیاستمداران این كشور نسبت به استفاده از انرژی هسته ای بدبین هستند.

گزارش روز چهارشنبه ایرنا نتایج نظرسنجی موسسه ' سی .اس.آ ' نشان می دهدكه حدود 54 درصد از شهروندان فرانسوی معتقدند كه می توان از داشتن انرژی هسته ای صرف نظر كرد.

این درحالی است كه هم اكنون حدود 87 درصد از انرژی مصرفی در فرانسه از 58 راكتور اتمی فعال كشور مستقر در 19 نیروگاه اتمی تامین می شود.

این نظرسنجی در شرایطی صورت می گیرد كه میان طرفداران محیط زیست و سوسیالیست های فرانسه از یك طرف و دولت این كشور از سوی دیگر در زمینه نحوه استفاده از انرژی هسته ای اختلاف نظر وجود دارد.

' نیكلا ساركوزی ' رییس جمهور فرانسه در جریان سخنرانی انتخاباتی اخیر خود در جمع پرسنل نیروگاه های اتمی كشور برضرورت استفاده از این نوع انرژی در كشور تاكید كرد.

درحالی كه ' فرانسوا اولاند ' ، نامزد سوسیالیست فرانسه برای انتخابات ریاست جمهوری این كشور، چندی پیش طی توافقی با سبزها اعلام كرد كه در صورت راهیابی به الیزه ، 24 راكتور اتمی كشور را ظرف چند سال آینده از رده خارج و جلوی فعالیت آنها را خواهد گرفت.

نظرسنجی مزبور همچنین نشان می دهد كه دو سوم مردم فرانسه معتقدند كه حادثه هسته ای مشابه آنچه حدود یكسال پیش در ' فوكوشیما ' ژاپن اتفاق افتاد، می تواند در فرانسه نیز رخ دهد.

به اعتقاد كارشناسان ، برخی از راكتورهای اتمی فرانسه قدیمی بوده و از مقاومت كافی در برابر حوادث طبیعی غیر مترقبه جدی برخوردار نیست.

این نظر سنجی نشان می دهد كه 88 درصد از مردم فرانسه نمی دانند در مواقع بروز خطرات هسته ای چه باید كرد.

همچنین 48 درصد مردم امنیت تاسیسات هسته ای در فرانسه را بیشتر از بقیه كشورهای هسته ای می دانند و به همین میزان یعنی 48 درصد مردم نسبت به امنیت تاسیسات هسته ای فرانسه اطمینان ندارند.

درهمین حال 80 درصد مردم فرانسه نیز معتقدند، وابستگی زیاد فرانسه به انرژی هسته ای نكته منفی است و باید تنوع منابع انرژی در كشور بیشتر از این باشد.

۱۳۹۱/۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...