نسخه چاپی

واكنش جالب میلیاردر ایرانی به تحریم آمریكا

عکس خبري -واکنش جالب ميلياردر ايراني به تحريم آمريکا

در پی اقدام آمریكا در تحریم بابك زنجانی، این میلیاردر ایرانی در گفتگویی تلفنی با صدای آمریكا، پاسخی جالب به این اقدام آمریكا داده است.

سایت صدای آمریکا(VOA) نوشت: «ایالات متحده نام یک بازرگان ایرانی، یک بانک مالزیایی و شبکه ای از شرکتهای بین المللی را به فهرست تحریم های خود افزود است. این شرکت ها ظاهراً تحریم های اقتصادی علیه ایران را دور زده و متهم به اقدامات پول شوئی شده اند.»

بنابر این گزارش، وزارت دارایی آمریکا روز پنجشنبه بابک مرتضی زنجانی را در فهرست تحریم های خود قرارداد زیرا نامبرده صاحب یک شبکه از شرکتهای بین المللی برای کمک به ایران بوده است. پیش از این اتحادیه اروپا، زنجانی را تحریم کرده بود.

آقای زنجانی روز جمعه در واکنش به قرار گرفتن در لیست تحریم ها، در یک گفتگوی تلفنی از دبی، ضمن تکذیب انجام هرگونه خلاف، به خبرگزاری رویترز گفت: «این تحریم با شهرت ما شده است.»

وزارت دارایی آمریکا می گوید این شبکه میلیاردها دلار را جابجا می کرده و از جمله ده ها میلیون دلار را به شرکتی داده که توسط سپاه پاسداران ایران کنترل می شده است. بانک اول سرمایه گذاری اسلامی که مقر آن در مالزی است نیز در این فهرست قرار گرفته است

۱۳۹۲/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...