نسخه چاپی

ابوترابی‌فرد: با هیچ جریانی بده بستان ندارم

عکس خبري -ابوترابي‌فرد: با هيچ جرياني بده بستان ندارم

نائب‌ رئیس مجلس گفت: حضور من در عرصه انتخابات با توجه به رصد شرایط كشور جدی است اما با هدف فراهم كردن بستر ورود صالح‌ترین فرد در عرصه اجرایی كشور در انتخابات حضور پیدا كرده‌ام.

به گزارش نما به نقل ازفارس،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در جلسه پرسش و پاسخ در جمع اعضای تشکل رویش درباره ویژگی‌های مثبت و منفی دولت فعلی اظهار کرد: شعارهای انقلابی مطرح شده مانند ارزش‌های اسلامی و انقلابی، عدالت‌محوری و پاسداری از ارزش‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس از سوی دولت را می‌توان از جمله ویژگی‌های مثبت این دولت برشمرد.

وی افزود: باید دقت کنیم که این شعارها که مبتنی بر اصول دینی و قول سدید یعنی بر اساس مبانی عقلانی و وحیانی است، در جامعه کم‌رنگ نشود.

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گفتمان مبتنی بر هوا و هوس و تمایلات شرق و غرب با نخستین موج فرو می‌شکند، تاکید کرد: گفتمان انقلاب مبتنی بر اصولی است که باید آنها را برجسته کرد و بر تحقق این شعارها در مقام عمل در عرصه مدیریت پای فشرد.

وی ادامه داد: در کنار تبیین این شعارها باید بر سبک مدیریت زندگی پای بفشاریم چرا که اگر سبک زندگی مسئولان و به ویژه دولتمردان بر این گفتمان قرار بگیرد سبک زندگی مردم نیز تغییر می‌کند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه پرکاری دولت و وقت گذاشتن برای پیشبرد امور از دیگر ویژگی‌های مثبت آن بود، تصریح کرد: این مسئله‌ای است که باید به یک فرهنگ ماندگار در عرصه فعالیت کشور تبدیل شود چرا که وقت مدیران ارشد و حتی میانی کشور نباید به ساعات اداری خلاصه شود و لازم است جامعه اقتصادی و مدیران کشور وقت بیشتری برای جامعه بگذارند.

وی با بیان اینکه این وقت‌گذاری باید مبتنی بر عقلانیت، خردورزی و دانش باشد، ادامه داد: لازم است سطح خردورزی و نگاه کارشناسانه به مسایل را ارتقاء ببخشیم تا تصمیمات مهم مقطعی اتخاذ نشود بلکه تصمیمات کشوری با نگاهی بلند و مبتنی بر مبانی علمی، کارشناسی و رایزنی دقیق با صاحب‌نظران همراه باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که رویکرد شما درباره کانون‌های‌ قدرت و ثروت در دولت دهم چگونه است، تاکید کرد: کلید برون‌رفت از چنین مشکلاتی شایسته‌سالاری است به این معنا که مسئولیت‌های مهم کشور را به دست کارآمدترین نیروها بسپاریم.

وی اضافه کرد: اگر سکان مدیریت کشور را به دست افرادی که به واقع صالح، متعهد، کارآمد، با انگیزه، دارای تجربه مدیریتی و پرتلاش هستند بسپاریم به یقین کانون‌های قدرت و ثروت فرو می‌ریزند.

ابوترابی‌فرد در پاسخ به این پرسش که آیا حضورش در انتخابات قطعی است و یا اینکه ممکن است با توجه به شرایط تغییر کند، گفت: حضور من در عرصه انتخابات با توجه به رصد شرایط کشور جدی است اما با هدف فراهم کردن بستر ورود صالح‌ترین فرد در عرصه اجرایی کشور حضور پیدا کرده‌ام.

*‌ امکان ایجاد چالش در کشور با اعلام نظر شورای نگهبان

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چالش‌های فراروی انتخابات آینده با توجه به احتمال حضور اصلاح‌طلبان و جریان‌های انحرافی را چگونه ارزیابی می‌کنید، تاکید کرد: چالش فراروی انتخابات در سال 88 پس از اعلام نتایج انتخابات بود اما اگر در این دوره مشکلی ایجاد شد با پایان اعلام نظر شورای نگهبان است.

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا شورای نگهبان برای تایید صلاحیت مشایی تحت فشار است، تاکید کرد: گمان نمی‌کنم، شورای نگهبان تنها بر اساس قانون عمل می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که رهبر انقلاب یکی از ویژگی‌های رئیس‌جمهور را توان کار اجرایی در حد و اندازه مسئولیت ریاست‌جهوری بیان کردند، آیا منظور از توان بالفعل اجرایی کاندیدها است یا خیر، گفت: به یقین رئیس‌جمهور در هیچ حوزه‌ای نباید داری توانایی بالقوه باشد بلکه منظور توانایی بالفعل در تمام این حوزه‌‌ها است.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: البته باید به این نکته دقت کنیم که توانایی بالفعل یک فرد نیز می‌تواند ارتقاء پیدا کند چرا که هیچ انسانی در نهایت توان خود نیست.

وی با بیان اینکه عرصه مدیریت نیز رده‌های مختلفی دارد، ادامه داد: هر چه عرصه مدیریت جزئی‌تر شود یک مدیر نیازمند تخصص بیشتری است اما هر چه این عرصه کلان‌تر باشد تخصص‌های مختلف رنگ می‌بازد.

*‌ مدیریت کلان باید بر امور کشور اشراف داشته باشد

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک مدیر در عرصه کلان کشور باید به تمام مسائل کشور اشراف کلی داشته باشد تا بتواند آنها را هدایت و رهبری کند.

وی اضافه کرد: بنابراین دانش‌ هدایت و سازمان‌دهی نیروها برای انجام کارهای تخصصی از دیگر مواردی است که یک مدیر باید بر آن تسلط داشته باشد.

*‌ رشد بی‌رویه نقدینگی مهم‌ترین مشکل اقتصادی کشور

ابوترابی‌فرد در پاسخ به اظهار نظری مبنی بر اینکه مجلس کوچک‌ترین دغدغه‌ای برای مردم ندارد به گونه‌ای که مدام شاهد چرخه باطل افزایش 25 درصدی حقوق مردم و افزایش 50 درصدی کالاها و به تبع آن شاهد ضعیف شدن قشر حقوق بگیر و قدرتمندتر شدن قشر سرمایه‌دار هستیم، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل مشکلات و چالش‌های کشور رشد بی‌رویه نقدینگی است که به سمت تولید هدایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دولت به خوبی می‌تواند این قضیه را مدیریت کند، گفت: اگر مطابق برنامه چهارم و پنجم توسعه کار کرده بودیم وابستگی ما به درآمدهای نفتی در سه سال پیش تمام شده بود.

نائب ‌رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سال‌هاست می‌گویم که اقتصاد کشور ما باید به سمت بودجه منهای نفت برود و حتی بودجه‌های عمرانی کشور نباید از درآمدهای نفتی بیشتر باشد و باید بدانیم که دولت در این زمینه نقش محوری دارد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر عملکرد خانواده آیت‌الله هاشمی گفت: عملکرد این افراد قابل دفاع نیست و باید در همه حوزه‌ها و نه فقط عرصه سیاسی اصلاح شود.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: هیچ انتصابی در نظام نباید خارج از ضوابط شکل بگیرد، من با هیچ جریانی بده بستان ندارم، چرا که منطبق بر شایسته‌سالاری نیست و با اصول مدیریت اسلامی ارتباط ندارد.

۱۳۹۲/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...