نسخه چاپی

نگرانی از رد صلاحیت خاتمی

از لایه‌های جنبش سبز گرفته تا اصلاح‌طلبان سبز، هر كدام با نقطه عزیمت تحلیلی خاص خود و به دلایل و تحلیل سیاسی ویژه‌ خویش، خاتمی را گزینه‌ای مناسب برای «تغییر» شرایط كنونی می‌دانند.

یکی از مباحث مهمی که این روزها در برخی در رسانه های وابسته به اصلاح طلبان و ضد انقلاب زیاد خود نمایی می کند تلاش برای ورود سید محمد خاتمی به عرصه انتخابات است.

این رسانه ها تلاش می کنند با سرپوش گذاشتن بر اقدامات غیر قانونی و ساختار شکنانه آقای خاتمی به عنوان یکی از سران اصلی فتنه و با دادن آدرس غلط به مخاطبان خود، رد صلاحیت خاتمی در انتخابات پیش رو را نه به خاطر اقدامات مجرمانه وی در فتنه 88 بلکه به خاطر ترس از رای آوردن خاتمی معرفی نمایند.

در همین زمینه، سایت رادیو فردا، وابسته به سازمان اطلاعاتی- جاسوسی آمریکا در یادداشتی با عنوان "تهديد به رد صلاحيت؛ هراس از خاتمی" ضمن ابراز نگرانی از رد صلاحیت خاتمی نوشت: با افزايش درخواست‌ فعالان سياسی و کنشگران مدنی از سيدمحمدخاتمی برای نامزدی در انتخابات رياست جمهوری ۹۲، تهديدهای تريبون‌های گوناگون اقتدارگرايان حاکم در جمهوری اسلامی نيز شدت يافته است.

این سایت در ادامه با تعریف و تمجید از خاتمی و بدون اشاره به ریزش گسترده طرفداران وی و جریان اصلاحات پس از فتنه گری های سران آنها در حوادث پس از انتخابات 88 افزود: محبوبيت اجتماعی ويژه ـ و شايد منحصر به فرد ـ خاتمی در ميان لايه‌های گوناگون اصلاح‌طلبان، و نيز بدنه‌ اجتماعی آنان، اگر وی را به گزينه‌ای بی‌بديل برای علاقمندان به فعال شدن در بستر انتخابات تبديل نموده، هم‌زمان وی را به‌مثابه‌ مهم‌ترين تهديد برای اقتدارگرايی مسلط، جلوه‌گر کرده است.

رادیو فردا افزود: طيف گسترده‌ای از نيروهای سياسی (از اپوزيسيون ملتزم به قانون اساسی و به‌طور مشخص نيروهای ملی ـ مذهبی، و نيز برخی لايه‌های جنبش سبز گرفته تا اصلاح‌طلبان سبز و نيروهای سياسی مشهور به «دوم خردادی») هر کدام با نقطه عزيمت تحليلی خاص خود و به دلايل و تحليل سياسی ويژه‌ خويش، خاتمی را گزينه‌ای مناسب برای «تغيير» شرايط کنونی می‌دانند.

ارگان رسمی سازمان سیا، در ادامه ضمن مخالفت با "رد صلاحیت" خاتمی می نویسد: رد صلاحيت کسی که دو دوره رئيس جمهور ايران بوده و در داخل و خارج از کشور به‌قدر لازم شناخته شده است، کار چندان آسانی به نظر نمی‌رسد. دست‌کم آن‌که ردصلاحيت خاتمی، ناسالم و غيرآزاد بودن انتخابات را در جمهوری اسلامی، بيش از پيش آشکار خواهد کرد.

البته این سایت هیچ توضیحی نداد که اگر در کشوری -حتی در آمریکا- عده ای با توطئه بیگانگان و با زیر پا گذاشتن قانون و اردو کشی خیابانی و بر هم زدن نظم و آرامش جامعه به مخالفت علنی با نظام حاکم بر خواسته و فضا را برای دخالت بیگانگان فراهم نمایند در آن کشور ها به این افراد اجازه فعالیت سیاسی داده می شود؟ اگر به این افراد اجازه ورود به عرصه سیاست و انتخابات داده نشود میتوان گفت که انتخابات ناسالم و غیر آزاد است؟

۱۳۹۲/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...