نسخه چاپی

قاضی پرونده "حسنی مبارك" استعفا كرد

دادگاه رسیدگی حسنی مبارك رئیس جمهور سابق مصر و دیگر متهمان قتل انقلابیون این كشور، بلافاصله پس آز آغاز و با حضور حامیان و مخالفان مبارك در بیرون دادگاه، با استعفای قاضی پرونده، پایان یافت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مصطفى حسن عبد الله قاضی دادگاه بررسی پرونده محمد حسنی مبارک و دو پسرش و همچنین وزیر کشور وی، همزمان با آغاز جلسه دادگاه از قضاوت این پرونده استعفا داد و با به تعویق انداختن جلسه دادگاه‌، پرونده را به یک دادگاه تجدیدنظر در قاهره ارجاع داد.

وی که بلافاصله پس از آغاز جلسه استعفا داد، علت کناره گیری خود را احساس سختی و حرج در این پرونده و دشوار بودن برگزاری جلسه اعلام کرده است.

بلافاصله، پس از اعلام این خبر، درگیری‌های محدودی بین طرفداران مبارک و خانواده‌های شهدای انقلاب در اطراف آکادمی پلیس شکل گرفته است.

ارتش مصر نیز پس از این جلسه، با بالگرد حسنی مبارک را که با یک ویلچر وارد دادگاه شده بود، از محل خارج و به بیمارستان منتقل کرد.

حسنی مبارک قرار بود امروز درباره اتهامات مربوط به قتل و کشتار انقلابیون مصری در جریان اعتراضات داخلی مصر در سال 2011 که منجر به سرنگونی رژیم وی شد، محاکمه شود.

دادگاه عالی مصر در ماه ژانویه دستور محاکمه مجدد حسنی مبارک و سایر مقام های رسمی پیشین این کشور را صادر کرده بود. حسنی مبارک و وزیر کشور سابق مصر در محاکمه قبلی به حبس ابد محکوم شده اند ولی وکلای مدافع آنان از این حکم به علت ناکافی بودن شواهد، انتقاد کرده اند.

مبارک، حبیب العدلی وزیر کشور پیشین و 4 مقام دیگر دولت حسنی مبارک متهم به مشارکت و دست داشتن در قتل و کشتار بیش از 800 معترض مصری در جریان درگیری های اعتراض آمیز 18 روزه این کشور هستند.

۱۳۹۲/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...