نسخه چاپی

طاهری و حدادیان حمایت از قالیباف را تكذیب كردند

مداحان مشهور تهران تا بحال از هیچ یك از كاندیداهای انتخابات حمایت نكرده اند.

به گزارش نما به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ به دلیل بافت مذهبی کشور در بزنگاه های سیاسی یکی از منابع رجوع مردم علما و واعظین هستند و در کنار آنها اقشار مردم بویژه جوانان به نظر ذاکرین اهل بیت نیز توجه زیادی دارند؛ این انتخابات نیز قطعا یکی از گروه های نخبگان که رجوع بسیاری به آنها می شود مداحان بویژه پیر غلامان اهل بیت (سلام الله علیهما) خواهند بود.

برای مثال حاج منصور، مسجد ارک، هیأت‌ها و همه‌ي بچه هیأتی‌ها، موضوعی نیستند که بتوان به سادگي از آنها گذشت و عبور كرد. مسجد ارک -که در این مقال، نمادي است از همه‌ي هیئات مذهبی كشور- یک جریان مستمر فرهنگی است که در همه‌ي اين سال‌ها، دائما در حال بازتولید بوده است.

حاج منصور و مسجد ارک، در فرهنگ، باورها و ارزش‌های ما ایرانی‌ها در طول تاریخ محبّت و مودّت خود به اهل بیت(ع) ریشه دارند. مسجد ارک، ادامه‌ي همه‌ي عَلَم‌ها و کُتل‌هایی است که بعد از عاشورای سال 61 هجری، از کربلا برافراشته شده و در این 14 قرن تداوم یافته است.

جاج منصور همواره می گوید نمی شود مداح در جامعه ساکت باشد و موضعی نداشته باشد؛ اصلا از ویژگی های بارز وی «صریح اللهجه» بودن و در عین حال «عامیانه» حرف زدن او است. نمی شود روضه ای برپا شود و وی «موضع‌گيري‌هاي سیاسی» ای نداشته باشد. موضع گیری‌های سیاسی او نیز مربوط به چند سال اخیر نیست. حاجی در دوران ریاست جمهوری هاشمی هم، یکی از منتقدین پر و پا قرص طرح‌های مدرنیزاسیون و تعديل اقتصادي او بود. در دوران خاتمی هم که از همان ابتدای کار، یعنی انتخابات دوم خرداد 76 تیغ را از رو برکشید و به مخالفت صریح و آشکار با اصلاح‌طلبان رفت. حتی قالیباف هم از انتقادهای تند حاجی در امان نماند و در این چند وقت دوره‌ي مسئولیتش در شهرداری، بارها مورد نقد تند حاج منصور قرار گرفت.

همپای حاج منصور مداحان دیگر تهران نیز در بزنگاه های سیاسی اظهار نظرهای سیاسی داشته اند که از جمله آنها می توان به حاج سعید حدادیان، برادران طاهری، حاج محمود کریمی، حاج حسین سازور و شهیدحاج مجید سیب سرخی اشاره کرد که این افراد و دیگر مداحان خط مقدم مبارزه با فتنه سال 88 نیز بودند و حالا نیز قطعا برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مواضعی خواهند داشت.

در چند ماه گذشته اخبار بسیاری از نزدیکی برخی از مداحان به یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری شنیده شد. برخی رسانه ها از نزدیکی مداحان معروف تهران به شهردار تهران خبر می دادند اما ایام فاطمیه و مسجد الهادی فرصتی بود که اولین اظهار موضع های سیاسی ذاکرین اهل بیت شنیده شود.

شب اول فاطمیه دوم در مسجد الهادی با مداحی حاج محمد رضا طاهری همراه بود. خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» بعد از مراسم در مورد صحت و سقم این مسئله از آقای طاهری سوال پرسید و حاج محمد رضا طاهری در جواب گفت:«این خبر کذب محض است و مداحان تهران با هیچ یک از کاندیدا ها قرارداد حمایتی نبسته اند و فعلا از کسی حمایت نمی کنند»



پاسخ های مشابه حاج محمدرضا طاهری در سوالی که دیشب از حاج سعید حدادیان نیز پرسیده شد همین گونه بود. حدادیان که اخیرا شایعه ای نیز مبنی بر ساختن یک حسینیه از طریق شهرداری برایش درست شده است در پاسخ خبرنگار ما گفت: « اینکه می گویند آقای قالیباف برای من حسینیه ساخته است کذب محض است؛ البته شهرداری برای یکی از مداحان تهران که از سادات است و همه به ایشان ارادت داریم دارد حسینیه می سازد اما برای من نمی سازد و اینکه می گویند من با آقای قالیباف بسته ام را تکذیب می کنم»

۱۳۹۲/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...