نسخه چاپی

رای رهبری

علیرضا حقجو

در ايام انتخابات شاهد تكرار يك جمله از سوي رئيس جمهور بوديم كه؛ «امام و مقام معظم رهبري يك رأي داشتند و هيچ كس آن راي را نمي‌دانست و كسي خود را منسوب به رهبري نكند».
هر چند اين مطلب امري بديهي است كه بارها امام راحل و مقام معظم رهبري بدان تاكيد كرده‌اند پس چرا رئيس جمهور آن را تكرار مي‌كند و متخلفين از آن را تهديد به برخورد مي‌نمايد؟
به نظر مي‌رسد كلمه حق يراوبها الباطل است. و اين نيز دليل ديگري بر عدم اعتماد رئيس جمهور به ولايت فقيه است و صلاحيت رئيس جمهور را زير سئوال مي‌برد. زيرا اگر معتقد و ملتزم به ولايت مطلقه فقيه بوديم كه در اصول مختلف قانون اساسي مانند اصل 57 و 110 نيز آمده است. چنين سخن مشمئز كننده‌اي بر زبان جاري نمي‌كرديم!
اولاً ولي فقيه مي‌تواند رأي خود را آشكار كند مانند امام راحل كه در انتخابات اول نظام و رفراندوم تعيين نظام فرمودند؛ نظر من جمهور اسلامي است نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد و به آن رأي دهيد. هر چند فرمودند البته من يك رأي دارم و هر كس نخواست رأي ديگري دهد ولي نظر من اين است. اگر رئيس جمهور آن موقع مسئوليت داشتند با امام برخورد مي‌كردند؟!
تازه اين شأن هدايت‌گري ولي فقيه است والا شأن ولايت مطلقه فقيه آن است كه بگويند همه به جمهوري اسلامي رأي بدهند و هيچ كس حق تخلق ندارد. و اگر اين شئون را از ولي فقيه بگيريم چيزي باقي نمي‌ماند! در حالي كه به قرائت شما ولي فقيه در امر جنگ و صلح بايد بگويد؛ من يك رأي دارم و نظرم دفاع در برابر متجاوز بعثي عراق يا پذيرش آتش بس مي‌باشد ولي از مردم رأي‌گيري كنيد و هر كس هر نظري داشت بگويد هر كدام بيشتر رأي آورد به همان عمل مي‌كنيم؟! يا مقام معظم رهبري در بحث هسته‌اي و مذاكره با آمريكا بايد بگويند اين نظر من است و من يك رأي بيشتر ندارم ملت هم رأي دهد.
هر چه بيشتر رأي آورد عمل شود؟! بر اين سياق احكام حكومتي و فرامين رهبري همه لغو مي‌گردد! حتي در عزل و نصب‌ها طبق نظر شما بايد بفرمايند؛ نظر من فلان كس است، در ارتش و سپاه رأي‌گيري كنند هر نامزد فرماندهي كه بيشتر رأي آورد منصوب شود! و همينگونه در مورد فقهاي شوراي نگهبان و رئيس قوه قضائيه!!
از احكام شرعي و فتاوي ايشان و مراجع بگذريم كه همه مقلدين مكلف به تبعيت هستند. اگر شما چنين اعتقادي داشتيد چرا در دور اول رياست جمهوري خويش آن را آشكار نساختيد. آنجا كه همه از بيانات مقام رهبري استنباط نمودند كه گرايش ايشان راي به شهادت و بر اساس همان گرايش به شما راي دادند والا شما در نزد ملت شناخته شده نبوديد تا ميليونها نفر به شما رأي دهند!
بله افرادي مثل بني صدر مزورانه خود را منسوب به رهبري نشان دادند و هنگامي كه از نزد امام بيرون آمد اعلام نامزدي نمود. فلذا 11 ميليون نفر به وي رأي دادند ولي اين رفتار ملاك نيست كما اينكه امام در وصيت‌نامه خود سوگند خوردند كه به بني‌صدر رأي ندادند پس لازم نيست رهبري را تهديد نمائيد كه ايشان يك رأي بيشتر ندارد و آن هم مخفي است و كسي خود را منسوب به رهبري نكند والا برخورد نموده و كوچكترين اغماضي نخواهد شد.
خير به نظر قاطبه ملت ايران كه معتقد به ولايت مطلقه فقيه هستند و به قانون اساسي رأي داده و اعتقاد داشته و ملتزم هستند ولي فقيه مي‌تواند ملت را هدايت و آگاه نمايد مي‌تواند فتوا دهد و مقلدين ايشان تبعيت نمايند مي‌توانند حكم كنند و همه حتي فقها و مراجع عظام مكلف به تبعيت هستند هر چند شخصاً يك رأي بيشتر ندارند. پس لطفاً اين تهديدات را نكنيد كه اعتبار خود را بيشتر مي‌بريد و به پرونده تخلفات شما از فرامين رهبري افزوده مي‌گردد.

۱۳۹۲/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...