نسخه چاپی

ارسال نامه شكایت نمایندگان به باهنر

رئیس كمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت كه نامه شكایت ۶ نماینده از نایب رئیس مجلس را برای آقای باهنر ارسال كرده و منتظر توضیحات وی هستیم تا پس از توضیحات وی، بررسی‌ و تصمیم‌گیری كمیسیون اصل ۹۰ انجام شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به نامه شکایت 6 نماینده مجلس از محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس اظهار داشت: این شکایت روز چهارشنبه به کمیسیون اصل 90 رسید و ما هم آن را برای آقای باهنر ارسال کردیم.

وی افزود: این شکایت را برای نایب رئیس مجلس فرستادیم تا وی توضیحات خود را ارائه داده و کمیسیون پس از توضیحات باهنر موضوع را بررسی کند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس برهمین اساس تصریح کرد: این شکایت از نحوه مدیریت جلسه از سوی آقای باهنر در زمان طرح سوال نماینده قم از وزیر صنعت، معدن و تجارت بود که 6 تن از نمایندگان به عدم رای‌گیری از وکلای ملت توسط نایب رئیس مجلس اعتراض داشتند و شکایتی را به کمیسیون فرستادند.

پورمختار ادامه داد: منتظر توضیحات آقای باهنر در مورد شکایت هستیم تا پس از توضیحات وی، بررسی‌ و تصمیم‌گیری کمیسیون اصل 90 انجام شود.

وی در پایان با اشاره به پرونده‌های در دست بررسی کمیته‌های کمیسیون اصل 90 گفت: در هفته جاری این گزارشات نهایی و به کمیسیون اصل 90 ارجاع می‌شود و پس از بررسی‌ هیئت رئیسه کمیسیون در هفته آینده چند گزارش برای قرائت در صحن علنی به هیئت رئیسه مجلس فرستاده می‌شود.

به گزارش تسنیم، سؤال احمد امیرآبادی نماینده مردم قم از غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره قیمت خودروهای داخلی در دستورکار روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی قرار داشت و این نماینده مجلس پس از پاسخ‌های وزیر اعلام کرده بود که از پاسخ‌های غضنفری قانع نشده، اما درخواست رأی هم ندارد.

وی در این باره گفته بود: بنده در گذشته سوالی از وزیر اقتصاد درباره دانه درشت‌های بانکی و معوقات بانکی پرسیدم و کارت زردی نیز به وزیر داده شد، اما متاسفانه میزان معوقات بانکی بالاتر رفت و حالا نیز ترس این دارم که با کارت زرد به وزیر صنعت، قیمت خودرو افزایش پیدا کند لذا با وجود اینکه قانع نشدم، درخواست رای‌گیری هم ندارم.

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس که ریاست ساعات پایانی صحن علنی را برعهده داشت در پاسخ به احمد امیرآبادی نماینده مردم قم گفته بود: از نظر حقوقی اینکه درخواست رای‌گیری نداریم، به معنای قانع شدن است و ما پاسخ شما را قانع شده تلقی می‌کنیم.

پس از این اتفاق 6 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به کمیسیون اصل 90، از محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس به خاطر اقدام وی در موضوع سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس شکایت کردند.

متن کامل این نامه به این شرح است:

جناب آقای پور مختار، رئیس محترم کمیسیون اصل نود

با سلام و احترام

ما امضا کنندگان این نامه، نسبت به رفتار آقای مهندس باهنر رئیس وقت جلسه چهارشنبه 92.1.21 در اعمال اجتهاد در برابر نص و تباه کردن حق مجلس شکایت داریم. توضیح آنکه در جریان سئوال آقای امیر آبادی نماینده قم از وزیر محترم صنعت و معدن و تجارت در پایان گفت: من قانع نشدم ولی رای گیری نکنید.

آقای باهنر برخلاف نص ماده 210 که می گوید " در صورت قانع نشدن نماینده، رئیس جلسه نظر مجلس را در این مورد اخذ می کند" ادعا کرد که نظر من این است که قسمت دوم جمله آقای امیرآبادی به معنای قانع شدن است و مانع اظهار رای مجلس گردید. در حالی که آقای امیرآبادی حق تعیین تکلیف برای مجلس ندارد و آقای باهنر نیز حق ندارد به استناد موضع‌گیری آقای امیرآبادی که جز حقوق وی نبود پس از اعلان قانع نشدن مستند قرار دهد.

محمودرضا شکری نماینده مردم تالش، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد، محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت و احمد توکلی نماینده مردم تهران.

۱۳۹۲/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...