نسخه چاپی

ونزوئلایی‌ها امروز پای صندوق‌های رای می‌روند

عکس خبري -ونزوئلايي‌ها امروز پاي صندوق‌هاي راي مي‌روند

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا امروز با رقابت 2 نامزد سوسیالیست و سرمایه دار با یكدیگر آغاز می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، مردم ونزوئلا امروز (14 آوریل) برای تعیین جانشین «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید این کشور به پای صندوق‌های رای می‌روند.

در حدود 19 میلیون نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

این انتخابات قرار است ساعت 6 صبح به وقت محلی (15 و 30 دقیقه به وقت تهران) آغاز شود و تا ساعت 6 بعدالظهر ادامه یابد.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور موقت و نامزد سوسیالیست ونزوئلا و «هنریکه کاپریلس» فرماندار ایالت میراندا که از طرفداران سیاست‌های اقتصادی غرب به شمار می‌رود، 2 نامزد اصلی انتخابات هستند.

نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از پیشتازی مادورو نسبت به رقیب خود کاپریلس در انتخابات است.

طبق نظرسنجی مرکز آمار «داتانالیسیس»، حدود 55 درصد از مردم ونزوئلا از مادورو حمایت می‌کنند در حالی که 45 درصد از آنها حامی نامزدی کاپریلس هستند. نکته اینجاست که هر یک از دو کاندیدا، دیگری را به تقلب در انتخابات متهم می‌کند.

البته در این میان، مادورو، کاپریلس را «خائنی بورژویس» می‌خواند که می‌خواهد منافع ونزوئلا را به واشنگتن بفروشد. نیکولاس مادورو در واقع، وارث رسمی چاویسم است. هوگو چاوز پیش از مرگ او را به عنوان جانشین خود معرفی کرده بود.

او هفته قبل با پیراهنی از پرچم ونزوئلا در کارزار انتخاباتی ‌خود حاضر شد و در مقابل خیل عظیمی از سرخ پوشانِ طرفدار رئیس جمهوری فقید گفت: «فرمانده چاوز، به تو قول می‌دهم ما این مردم را هرگز ناامید نخواهیم کرد. من متکی به فقرا، مردم و حامی سال‌های سازندگی کشور هستیم که پیش روی ماست.»

مادور همچنین وعده داده، در صورت پیروزی علیه آمار بالای جرم و جنایت که یکی از مشکلات گریبانگیر ونزوئلا است، مبارزه کند.

از سوی دیگر، کاپریلس و مخالفان ونزوئلا، مادورو را به استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی متهم می‌کنند.

علاوه بر این مادورو و کاپریلس، 5 نفر دیگر نیز نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده که از شانس کمی برای پیروزی در آن برخوردار هستند.

پیش از آغاز انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا، دولت این کشور از کشف توطئه‌هایی برای خرابکاری در روند انتخابات خبر داد.

«خورخه آریسا» معاون رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی ونزوئلا، 2 شبه نظامی کلمبیایی را دستگیر کرده که قصد داشتند انتخابات را بی‌ثبات کنند.

همچنین مادرو، در روز ششم آوریل، فاش کرد که یک قاتل السالوادروی، وارد ونزوئلا شده است که طرح ترور او را در دست داشته است. به گفته مادرو، دو مقام نظامی سابق امریکا و گروه‌های دست راستی در السالوادور از او حمایت می‌کردند.

۱۳۹۲/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...