نسخه چاپی

سوئیس، حسابِ وزیر فاسد را بست

دولت سوئیس، حساب بانكی وزیر سابق یونانی را مسدود كرد.

به گزارش نما، خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ اقتصادی لزاکو نوشت: سوئیس، حساب 10 میلیون فرانکی( معادل 8 میلیون یورو) دارایی متعلق به آکیس سوهاتزوپولوس، وزیر سابق دفاع یونان را مسدود کرد. وی متهم به فساد است و دولت در حال تحقیق برای کشف این مسئله است که آیا افرادی به وی برای پولشویی کمک کرده‌اند یا خیر.

در گزارش سالیانه دولتی کنفدراسیون سوئیس که روز جمعه منتشر شد، آمده است: بازداشت وزیر سابق دفاع در یونان- که رهبر یکی از احزاب سیاسی کشورش نیز بود- به همراه پسرعمویش، بسیاری از بانکها را به این تکاپو انداخته است که برخی از حسابها و روابط تجاری را مورد بازنگری قرار دهند.

گفتنی است تحقیق و تفحصی در سوئیس به منظور شناسایی عوامل مشارکتی در پولشویی در دست است و این احتمال وجود دارد که دست داشتن برخی از افراد در سوئیس ثابت شود. در صورتی که این مسئله تأئید شود، جرم مورد نظر متوجه بانک نیز هست، موسسه باید پاسخگو باشد. یکی از مقامات سوئیس در این باره می‌گوید: این وضعیت برای بانک مورد نظر بسیار حساس است و در صورت تأئید مسئله، نه تنها مشروعیت موسسه مورد نظر زیر سوال خواهد رفت، بلکه دولت سوئیس نیز باید پاسخگو باشد.

گفته می‌شود سوهاتزوپولوس در یونان به نماد فساد و نابهنجاری طبقۀ سیاسی تبدیل شده است. او در ماه مارس به جرم فساد مالی به 8 سال زندان محکوم شده بود.

۱۳۹۲/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...