نسخه چاپی

دیدارهای خصوصی رضایی با مراجع تقلید

آیت الله مكارم شیرازی در مصافحه با رضایی گفت:چه خبرها از اوضاع و احوال مملكت؟ حال دوستان ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام چطور است؟

به گزارش نما به نقل از تابناک، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با شماری از مراجع معظم تقلید دیدار و درباره مهم ترین مسائل روز داخلی، منظقه ای و جهانی گفت و گو کرد.
آیات عظام مکارم شیرازی، علوی گرگانی، نوری همدانی، جوادی آملی و گرامی، مراجع معظم تقلیدی بودند که رضایی با آنها دیدار و گفت و گوهای طولانی خصوصی انجام داد. اين ديدارها عمدتا خصوصي بوده كه طي آن به موضوع انتخابات آينده نيز پرداخته شده است.

بخش‌هايي از اين ديدارها از اين قرار است:

· آیت الله مکارم شیرازی در مصافحه با رضايي گفت:چه خبرها از اوضاع و احوال مملکت؟ حال دوستان ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام چطور است؟

· آیت الله نوری همدانی نیز در دیدار با رضایی او را از دوستان قدیمی خود خواند و گفت: سابقه تحکیم دوستی من با شما به دوران دفاع مقدس باز می گردد. رضایی هم در این دیدار گفت: بله، اشعار حضرت عالی برای رزمندگان اسلام روحیه بخش بود و شما با حضور در جبه ها متحمل زحمات فراوانی برای پیروزی سپاه اسلام بودید.

· رضايي در ديدار با آیت الله علوی گرگانی گزارشی از اقدامات انجام شده در مجمع به روی سیاست های کلی بخش سلامت ارائه داد و اینکه در جهان امروز اندیشمندان غربی البته بدون اذعان درستی نگاه و دستورهای دین مبین اسلام، سلامت روانی و دین و امور معنوی را نیز ذیل بخش سلامت دیده و تعریف می کنند و از این رو در این بخش اهتمام جدی و تازه ای به معنویت و سلامت بشری در حال شکل گیری است که از طرف دولتمردان آینده ایران اسلامی نیز باید مورد توجه و دستور کار باشد. آیت الله علوی گرگانی در این خصوص گفت: آموزه های دین مبین اسلام مبتنی بر فطرت بشری است و چه آنها اذعان کنند یا نکنند، فطرت بشر به این سمت گرایش دارد و از این روست که با همه دشواری و دشمنی هایی که صورت می گیرد، دین مبین اسلام عالمگیر خواهد بود و ما بر همین مبنا در انتظار حکومت جهانی اسلام هستیم.


· آیت الله گرامی در دیدار با محسن رضایی با اشاره با مشکلات اقتصادی مردم و ضرورت تغییر این وضع به برخی از مهمترین مسایل فرهنگی اشراه کرد و گفت: هجمه به حریم مرجعیت در موارد در سالهای گذشته به نوعی وجود داشته است که مایه تاسف است و امیدواریم با درایت افرادی مانند شما، اگر متصدی شوید، این اتفاقات جبران شود. دو ویژگی در آقای محسن رضایی هست که برای کسانی که می خواهند دست به انتخاب بزنند قابل توجه است یکی ثبات قدم بودن در جبهه ها و دوران دفاع مقدس و دیگری متانت و اخلاق مداری و وقار ایشان، که بسیار خوب است و مردم در جریان انتخابات قبل شاهد آن بود. رضایی پس از ایشان با بیان این که مرجعیت عمود خیمه فرهنگ و دین مردم بوده و خواهد بود، افزود: به قول استاد مطهری اسلام منهای روحانیت برای ما معنا ندارد و توجه به ارزش های دینی، مرجعیت و روحانیت و پیوند آن با مردم از اهم برنامه هایی است که پیگیر آن بوده و خواهم بود

۱۳۹۲/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...