نسخه چاپی

صالحي 25 فروردين را اعلام كرد

بالاخره زمان مذاكرات ایران و 1+5مشخص شد

عکس خبري -بالاخره زمان مذاکرات ايران و 1+5مشخص شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه روز 25 فروردین به عنوان زمان انجام گفتگوهای آتی میان ایران و گروه 1+5 تعیین شده است، گفت: محل برگزاری این گفتگوها نیز در چند روز آینده مشخص می‌شود.

به گزارش نمانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،علی اکبر صالحی در حاشیه مراسم استقبال از رجب طیب اردوغان با اعلام این خبر افزود: البته استانبول از قبل آمادگی خود را برای میزبانی این گفتگوها اعلام کرده است و همچنان یکی از گزینه های احتمالی میزبانی این گفتگوها است.

وی افزود: نظر شخصی بنده این است که استانبول گزینه برتر برای میزبانی است ولی این موضوعی است که تصمیم گیری در خصوص آن مربوط به آقای سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی است که انشاالله در اسرع وقت در این مورد تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین اظهار داشت: خانم کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص تصمیم گیری برای تعیین محل گفتگوهای آتی ایران و گروه 1+5 ، تماس هایی با دوستان ترک ما داشته است و آقای جلیلی و همکاران ایشان نیز مشغول انجام بررسی هایی هستند و امیدواریم محل گفتگوها در چند روز آینده مشخص شود.

وزیر امور خارجه با یادآوری روابط دوستانه و عمیق جمهوری اسلامی ایران و ترکیه اظهار داشت: قبل از اینکه بحث هسته ای در جریان سفر آقای اردوغان به تهران مطرح شود، بحث های دیگری از جمله مسایل مربوط به روابط دوجانبه را خواهیم داشت.

صالحی افزود: دو کشور و دو ملت ایران و ترکیه از روابط بسیار ریشه دار و گسترده ای برخوردار هستند و در این سفر نیز بیش از هر موضوع دیگر، به رایزنی در جهت ارتقای بیش از پیش روابط به ویژه در زمینه های تجاری و اقتصادی خواهیم پرداخت.

وی حجم تبادلات تجاری میان ایران و ترکیه را در شرایط کنونی نزدیک به 16 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت : با توجه به پتانسیل و استعدادهای طرفین برای ارتقای سطح روابط، این رقم در چند سال آینده تا 30 میلیارد دلار قابل افزایش خواهد بود.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی، حدود ساعت 3 و 30 دقیقه بامداد امروز چهارشنبه وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد از سوی علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران مورد استقبال قرار گرفت.

۱۳۹۱/۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...