نسخه چاپی

كری:فیاض را "دوست خوب" آمریكا است

جان كری نسبت به اینكه نخست وزیر جدید دولت موقت فلسطین توانایی لازم را برای همكاری با آمریكا و اعتماد سازی لازم در مقابل فلسطینی‌ها داشته باشد، اظهار امیدواری كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، روزنامه مصری الیوم السابع نوشت: جان کری، وزیر خارجه آمریکا در سفر کنونی‌اش به ژاپن با اعلام اینکه سلام فیاض، نخست وزیر دولت موقت فلسطین یکی از شخصیت‌های بسیار میانه‌رو و قابل احترام بود، اظهار کرد که وی "دوست خوبی" بود که پیشرفت‌هایی را برای فلسطینی‌ها رقم زد.

جان کری خاطرنشان کرد که سلام فیاض همچنان می‌تواند در صحنه سیاسی فلسطین به ایفای نقش بپردازد.

وزیر خارجه آمریکا با اعلام اینکه تصمیم فیاض را برای استعفا از منصبش درک می‌کند، تصریح کرد که ترجیح می‌داد وی در منصب خود باقی بماند.

در همین راستا امین مقبول، دبیر شورای انقلابی جنبش فتح اعلام کرد که این جنبش نسبت به استعفای سلام فیاض از منصبش بسیار خرسند است، چرا که وی در سر و سامان دادن به بحران‌های اقتصادی فلسطین با شکست مواجه شده بود.

خبرگزاری فلسطینی معا روز گذشته به نقل از مقبول گزارش داد: دولت سلام فیاض در اداره اوضاع اقتصادی فلسطین شکست مفتضحانه‌ای به بار آورد و بدهی‌های بسیاری را بر دوش تشکیلات خودگردان فلسطین نهاد و از پرداخت حقوق کارمندان طی چندین ماه عاجز ماند.

مقبول در ادامه افزود: اگر جنبش حماس با جدیت در راستای پایان دو دستگی‌ها و تحقق آشتی عمل کند، یقینا محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ریاست دولت فلسطین را برعهده خواهد گرفت و تا زمان برگزاری انتخابات، دولت توافق ملی برپا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اما اگر حماس در این راستا قدمی برندارد، یقینا یک دولت فلسطینی جدید تشکیل خواهد شد که یکی از شخصیت‌های ملی فلسطین ریاست آن را برعهده خواهد داشت.

۱۳۹۲/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...