نسخه چاپی

كشف سلاح از خودروی سفارت آمریكا

وزیر كشور بولیوی از كشف و ضبط مقادیری سلاح در داخل یك خودروی متعلق به سفارت آمریكا در شمال شرق این كشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "کارلوس رومرو" اعلام کرد افسران پلیس بولیوی در جریان ایست و بازرسی معمول خود موفق به کشف و ضبط سلاحهای گرم در داخل یک خودروی متعلق به سفارت آمریکا در شهر "ترینیداد" شمال شرق این کشور شدند.

به گفته وی، پلیس سه تفنگ ساچمه ای، اسلحه کالیبر 38 اسمیت، رولور وسون، بیش از دو هزار گلوله و سه دستگاه رایانه را در یک ون متعلق به سفارت آمریکا کشف کرد.

سفارت آمریکا در لاپاز

وزیر کشور بولیوی گفت : پس از دریافت اخباری از سوی سرویسهای اطلاعاتی، خودروی سفارت آمریکا را متوقف و بازرسی کردیم و کشف سلاحهای گرم یک موضوع مهم برای امنیت ملی بوده و مغایر قوانین بولیوی و نهادهای دولتی این کشور است.

وی تاکید کرد: در صورتی که بار دیگر تسلیحات متعلق به سفارت آمریکا را کشف کنیم، سفارت ایالات متحده در لاپاز تعطیل می شود، زیرا بولیوی کشوری مخالف با نظام سرمایه داری، نئولیبرال ها و امپریالیسم است.

این خبر درحالی منتشر می شود که رئیس جمهوری بولیوی پیشتر در لاپاز با اشاره به تلاش آمریکا برای ایجاد اغتشاش و درگیری در بولیوی در سال 2008 با هدف تجزبه این کشور گفته بود: آمریکا عامل عمده بی ثباتی در دنیا با استفاده از ابزارهای نظامی واقتصادی و سیاسی است.

۱۳۹۱/۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...