نسخه چاپی

علاقه دایی به مربیگری در تراكتورسازی

مسئولان باشگاه تراكتورسازیتبریز به دنبال تغییرات بنیادی در تیم خود هستند. گرانی دلار شاید مهم ترین دلیل در پایان همكاری با اولیویرای پرتغالی باشد. تراكتورسازان به دنبال جذب علی دایی هستند...


به گزارش نمابه نقل از قدس آنلاین، شکست مقابل الشباب در تبریز، حواشی فراوانی برای تراکتورسازی به‌وجود آورد. از یکسو تماشاگران محمد ابراهیمی را تشویق کردند و از سویی دیگر علیه محمدحسین جعفری، مدیرعامل تراکتورسازی شعار دادند. در این بین اثری از محاکمه کادر فنی از سوی هواداران نبود.

این نشان از محبوبیت تونی اولیویرا در بین هواداران تراکتورسازی است که آنها کوچکترین نقشی را برای این مربی پرتغالی در شکست خانگی مقابل الشباب قایل نمی‌شوند. وقتی جعفری این حواشی را دید و البته شعار علیه خودش را دست به کار شد. او قاطعانه اعلام کرد که فصل بعد تونی اولیویرا جایی روی نیمکت تراکتورسازی نخواهد داشت. شاید ترس از محبوبیت تونی روی سکوها یکی از دلایل اتخاذ این تصمیم از سوی جعفری باشد اما گفته می‌شود مخارج بالای تمدید قرارداد با این مرد پرتغالی اصلی‌ترین دلیلی است که باعث می‌شود جعفری از حالا روی قطع همکاری با اولیویرا فکر کند و البته به دنبال جایگزینی بزرگ و مناسب برای او باشد. با توجه به رقمی در حدود ۳ میلیارد برای تمدید قرارداد تونی اولیویرا، گفته می‌شود او در تبریز نمی‌ماند تا یک مربی ایرانی جانشینش شود. هر چند جعفری از او برای فصل آینده برنامه خواسته اما کمتر کسی است که نداند این برنامه حالتی فرمالیته داشته و در نهایت هم مورد قبول مدیران تراکتورسازی قرار نمی‌گیرد. با توجه به این مسائل شنیده می‌شود مسوولان تراکتورسازی از حالا رایزنی برای جذب یک مربی اسم و رسم دار ایرانی را آغاز کرده‌اند. ابتدا نام منصور ابراهیم‌زاده شنیده شد اما این شایعه خیلی زود از طرف جعفری تکذیب شد.

با توجه به اینکه گفته می‌شود کار ابراهیم زاده برای مربیگری در سپاهان تمام شده بعید است او شهر خود را رها کند و برای مربیگری روی نیمکت تراکتورسازی بنشیند. از تبریز خبر می‌رسد گزینه اصلی تراکتورسازی برای جانشینی تونی کسی نیست جز علی دایی. سرمربی راه‌آهن که البته گفته می‌شود قرارداد خود را با این تیم تمدید کرده هیچ بعید نیست در صورت دریافت پیشنهاد از تراکتورسازی راهی تبریز شود و در این تیم پرطرفدار مربیگری کند.

البته همه می‌دانند که اولویت علی دایی برای مربیگری تهران است و او علاقه‌ای به حضور در تیمی به غیر از تیم‌های پایتخت ندارد اما شاید پیشنهاد تراکتورسازی و علاقه ویژه هواداران تراکتورسازی به شهریار باعث شود او سر از تبریز در بیاورد و به پیشنهاد مربیگری تراکتورسازی جواب مثبت بدهد. البته که علی دایی از حالا برنامه خود را برای بستن تیمی قدرتمند در راه آهن آغاز کرده و بازیکنانی نظیر محسن بنگر، قاسم دهنوی و حامد لک را هم مد نظر قرار داده تا آنها را برای فصل بعد به خدمت بگیرد اما در فوتبال ایران هر اتفاقی ممکن است رخ دهد حتی اتفاقی مثل حضور علی دایی روی نیمکت تراکتورسازی.

در این بین شنیده می‌شود مسوولان تراکتورسازی از رسول خطیبی و کریم باقری برای جلب رضایت دایی کمک خواسته‌اند تا این دو بازیکن سابق تیم ملی پای شهریار را به نیمکت یکی از پرطرفدارترین تیم‌های ایران باز کنند. کریم باقری رابطه مطلوبی با جعفری و مسوولان تراکتورسازی دارد و حتی زمان مربیگری امیر قلعه نویی در تبریز از او به‌عنوان مدیر فنی این تیم یاد می‌شد. گفته می‌شود به رسول خطیبی پیشنهاد دستیاری دایی ارائه شده؛ پیشنهادی که بعید است مورد توجه خطیبی قرار بگیرد و او مربیگری در تراکتورسازی را به سرمربیگری در گسترش فولاد ترجیح بدهد. باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی در انتظار نیمکت تراکتورسازی خواهد بود. آیا با جدایی احتمالی یک مربی پرتغالی محبوب علی دایی که برای مربیگری در تراکتورسازی بی علاقه نیست جای این مربی را می گیرد؟

۱۳۹۲/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...