نسخه چاپی

عسگراولادی :80 درصد مجلس نهم اصولگراست

عضو شورای مركزی جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینكه مجلس نهم اصولگراتر از مجلس هشتم است گفت: بیش از 80 درصد نمایندگان مجلس نهم اصولگرا هستند.

حبیب‌الله عسگراولادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر به دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: امام (ره) نوع حکومت در نظام اسلامی را جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش فرمودند.

وی، نظام جمهوری اسلامی را مبتنی بر اسلام عنوان کرد و افزود: محتوای نظام اسلام و شکل آن جمهوری است.

عسگراولادی با بیان اینکه حکومت جمهوری آخرین دستاورد بشر در امر حکومت است، خاطرنشان کرد: حکومت‌های موروثی، استبدادی، قبیله‌ای و عشیره‌ای دیگر جایگاهی بین ملت‌ها ندارند.

نماینده ولی فقیه در کمیته امداد حکومت را نماینده تمام اقشار مردم دانست و تصریح کرد: مردم‌سالاری دینی در 33 سال تاسیس جمهوری اسلامی در کشور ایجاد شده است.

وی جمهوری اسلامی را مردم‌سالاری مطلق خواند و گفت: نظام جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت قرار دارد.

عسگراولادی تمام ارکان جمهوری اسلامی را انتخابی توصیف کرد و گفت: حتی رهبری و ولایت نیز در نظام جمهوری اسلامی انتخابی است.

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان انتخاب رهبر را دو مرحله‌ای ذکر کرد و افزود: انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس یک مرحله‌ای برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مردم برای انتخاب رهبر ابتدا خبرگان را انتخاب می‌کنند و پس از آن مجتهدان جامع‌الشرایط در مجلس خبرگان، رهبر را انتخاب می‌کنند.

عسگراولادی با تاکید براینکه مردم‌سالاری دینی و دمکراسی به معنای اسلامی آن به طرف کمال در حرکت است، یادآور شد: نمایندگان مجلس خبرگان پس از اجلاس اخیر خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و ابراز داشتند که ما آنچه یافته‌ایم رهبری در جایگاه خود قرار دارد و این امر تاییدی بر انتخاب قبلی آنها بوده است.

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در ادامه با اشاره به ترکیب نمایندگان در مجلس نهم خاطر نشان کرد: بیش از 80 درصد نمایندگان مجلس نهم که در مرحله نخست انتخاب شدند و کسانی که به مرحله دوم راه یافتند، اصولگرا هستند.

وی، مجلس هشتم را اصولگرا نامید و افزود: مجلس نهم اصولگراتر از مجلس هشتم است.

عسگراولادی تصریح کرد: ارزیابی بنده این است کسانی که به دور دوم انتخابات مجلس راه یافتند در شرایطی هستند که بیش از 80 درصد نمایندگان مجلس نهم را اصولگرایان تشکیل می‌دهند.

۱۳۹۱/۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...