نسخه چاپی

رئیس جمهوری كه با پرنده‌ها حرف می‌زند!

عکس خبري -رئيس جمهوري که با پرنده‌ها حرف مي‌زند!

پس از جنجال‌های مختلف سرانجام كمیسیون انتخابات ونزوئلا نام نیكلاس مادورو،معاون هوگو چاوز را به عنوان رئیس جمهور جدید این كشور اعلام كرده است. نیكولاس مادورو كه با توصیه چاوز به ریاست جمهوری ونزوئلا رسیده از سال ۱۹۹۲ در كنار رئیس جمهور سابق این كشور بوده و حتی با كارهای عجیب و غریبی كه داشت پیش‌بینی می‌شد كه بتواند در انتخابات پیروز شود.

به گزارش نمابه نقل از مهر، هوگو چاوز پیش از آخرین سفرش به کوبا برای عمل جراحی از مردم کشورش خواسته بود که در صورت افتادن اتفاقی برایش،به معاون او رأی دهند.

در طول رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری هم که حدود ۴۰ روز پس از مرگ چاوز برگزار شد، مادورو برای اینکه حمایت چاوز از خودش را نشان دهد تقریباً دست به هر کاری زد. حتی یکبار در جمع گروهی از هوادارانش او اعلام کرد که روح «فرمانده» در قالب یک پرنده به سراغش آمده و با او حرف زده است. مادرور در حالی که صدای پرنده را در می‌آورد اعلام کرد که او روح و دعای خیر چاوز را حس کرده است. پیروز انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا پس از آن با سوت زدن جواب خود به پرنده را هم اجرا کرد تا مکالمه خود با پرنده را به صورت کامل نمایش دهد.


معاون ۵۰ ساله و چهارشانه چاوز سالها پیش در خیابان‌های شنی کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، راننده اتوبوس بود. او از رانندگی اتوبوس وارد فعالیت‌های صنفی شد و به عنوان نماینده اتحادیه‌های حمل و نقل عمومی ونزوئلا در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ فعالیت می‌کرد. او را یکی از بنیانگذاران جنبش جمهوری پنجم در کنار چاوز می‌دانند اما مهمترین کار او را تلاش برای آزاد کردن چاوز از زندان پس از کودتای نافرجام سال ۱۹۹۲ به حساب می‌آید. سیلیا فلورس،همسر مادورو هم که وکیل است در آن زمان دفاع از چاوز را که به خاطر تلاش برای کودتا در زندان بود بر عهده داشت. نیکولاس مادورو که تنها در دبیرستان تحصیل کرده توانست پس از آن به پارلمان راه پیدا کند و به سمت‌های ریاست پارلمان و وزارت امور خارجه ونزوئلا را قبل از به دست آوردن پست معاون ریاست جمهوری برسد.

نظرها درباره مادورو متفاوت هستند؛ برخی او را سیاستمداری عمل‌گرا و معتدل می‌دانند که در زمان تصدی وزارت‌خارجه‌ ونزوئلا موفق شد مناسبات این کشور با کلمبیا را بهتر کند. در مقابل برخی دیگر مادورو را سیاستمداری چپ‌گرا و افراطی می‌خوانند که مانند چاوز، رائول و فیدل کاسترو عقاید ضد آمریکایی دارد. در طول رقابت‌های ریاست جمهوری او آمریکایی‌ها را متهم به برنامه‌ریزی برای ترور خود کرده بود. انریکه کاپریلس،نامزد مخالفان اعلام کرده که نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرد. فاصله کم آرای این دو رقیب هم دلیلی شده که برخی دامن زدن به ناآرامی در این کشور نفت‌خیز را پیش‌بینی کنند.

۱۳۹۲/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...