نسخه چاپی

احمدی نژاد: اندیشه برده‌داری به پایان نرسیده

رییس جمهور مشكل امروز جهان را مدیران حاكم بر مراكز اصلی دنیا دانست و اظهار داشت: معتقدیم همه انسانها با هم برابر بوده و حق دارند تا در امنیت، عزت و رفاه زندگی كنند

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه آبومه کالاوای بنین، با اشاره به اینکه فصل مشترک همه ملت‌ها انسانیت است، گفت: خداوند انسان را به عنوان برترین مخلوق خود برای زندگی سعادتمند و سرشار از امید و نشاط آفریده است.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه همه انسان‌ها به دنبال کرامت و شکوفا کردن استعدادهای خود و صلح و دوستی هستند و می‌خواهند بزرگ، با کرامت و سعادتمند باشند، خاطر نشان کرد: تحقق آرزوهای انسان‌ها تنها در سایه حاکمیت عدالت و عشق امکان‌پذیر است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه وضعیت کنونی زندگی انسان‌ها در جایگاهی نیست که خداوند انسان را برای آن خلق کرده است، اظهار داشت: فاصله طبقاتی، اشغالگری ها، تحمیل فقیر، زورگویی و چپاول موجود در جهان هیچ کدام مد نظر خداوند نبوده و با حقیقت انسان ها سازگاری نداشته و همگی در نقطه مقابل فلسفه خلق انسان قرار دارد.

رییس جمهور با طرح این سوال که علت وجود جنگ، کشتار و مشکلات اقتصادی و سیاسی در جهان چیست؟ اظهار داشت: مهمترین علت مشکلات جامعه بشری فقدان نظام عادلانه بین المللی و مدیریت شایسته در جهان است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه امروز نظام بین المللی یک جانبه و طرح سلطه چند دولت در جهان حاکم است که این صرفاً در جهت تامین منافع آنها حرکت می‌کند، خاطر نشان کرد: آنها تجارت، سرمایه‌گذاری و منابع اصلی بانکی را در انحصار خود قرار داده و با تسلط بر مراکز اصلی تصمیم گیری جهان خواسته های خود را بر ملت‌ها تحمیل می‌کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه مستکبران نظام اقتصادی حاکم بر جهان را به گونه ای ترسیم کرده‌اند که به طور سیستماتیک ثروت ملت‌ها به جیب کلان سرمایه داران جهانی سرازیر می‌شود، گفت: در دوره ای طولانی حاکمیت برده داری موجب شد که صدها میلیون انسان در جهان تحت تاثیر قرار گرفته و نیروی انسانی ملت ها با زور اسلحه به طور رایگان در خدمت مستکبران قرار گیرد و زمانی که ملت‌ها با مبارزات طولانی به این دوره سیاه پایان دادند به موازات آن دوره سیاه‌تری به نام دوران استعمار شکل گرفت.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: در دوره استعمار، برده‌داران سابق به خودشان حق دادند با لشکرکشی، سایر سرزمین‌ها را اشغال کرده و ثروت ملت‌ها را به دست گیرند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در دوره سیاه استعمار فرهنگ و ثروت ملت ها چپاول شد و ملت‌ها با مبارزات سنگین یکی پس از دیگری استعمارگران را به بیرون رانده و مستقل شدند، تصریح کرد: متاسفانه همچنان اندیشه برده داری و استعمار از بین نرفته و این بار استعمارگران با شعارها و ابزار جدید همان اهداف قبلی خود را دنبال می کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز اگر ملتی بخواهد به قله‌های پیشرفت برسد، با طراحی اشغالگران سابق و حاکمان امروز جهان مواجه است، گفت: آنها در این راستا اگر بتوانند در درون یک ملت اختلاف ایجاد کرده و با فشارهای داخلی از پیشرفت آن جلوگیری می کنند و یا به بهانه بعضی از مقررات بین المللی و با استفاده از ابزارهای اقتصادی و سیاسی که در اختیار دارند ملت ها را تحت فشار قرار می دهند به نحوی که ملتی با بهانه هسته ای و ملتی دیگر را به بهانه حقوق بشر و ملتی را هم به بهانه آزادی و دموکراسی تحت فشار قرار می دهند.

وی ادامه داد: البته نه اینکه آزادی و دموکراسی موضوع ناپسندی باشد اما مهم این است کسانی که سالهای طولانی ملت و فرهنگ ملت ها را چپاول کرده و هنوز آن را ادامه می دهند، حق ندارند با این شعارها مانع پیشرفت ملت ها شوند.

رییس جمهور اظهار داشت: استعمارگران سابق اگر نتوانند با ایجاد اختلاف یا بهانه جویی و اعمال فشار در مقابل پیشرفت ملتی مانع ایجاد کنند، بلافاصله به اشغالگری و جنگ روی می آورند که جنگ تحمیلی علیه ملت ایران در33 سال قبل، از این قبیل است.

احمدی‌نژاد در تشریح چگونگی جنگ تحمیلی علیه ملت ایران، تصریح کرد: هنوز جشن پیروزی ملت ایران که با یک انقلاب مردمی به دنبال آزادی و استقلال حرکت کرد، به پایان نرسیده بود که سلطه گران جنگ سنگین 8 ساله را تحمیل کردند در حالی که ملت ایران همواره به دنبال دوستی با ملت های دیگر بوده است.

رییس جمهور استفاده از ابزار نظام بین المللی را از دیگر راههای مورد استفاده استعمارگران سابق برای جلوگیری از پیشرفت ملتها برشمرد و اظهار داشت: آنان نهادهایی را ایجاد کرده‌اند که دائماً اطلاعات مورد نیاز سرمایه‌ داران جهانی را تولید و علیه کشورهای مستقل خبرسازی می‌کنند؛ نهادهایی که ظاهر مستقلی دارند و درجه ریسک اقتصادی کشورها را اعلام می‌کنند؛ به گونه ای که در حالی که در اروپا و آمریکا بحران شدید اقتصادی در جریان بود برای جذب سرمایه ملت‌ها درجه ریسک سرمایه این منطقه‌ها را صفر اعلام کردند و همین نظام اقتصادی زمانی که خواست به کشورهای شرق آسیا آسیب بزند با یک بازی بانکی بین‌المللی تمام ثروت این کشورها را تخلیه کرد.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: امروز مستکبران برای نجات اقتصاد خود به دنبال ایجاد جنگ هستند و خبرهایی که از شرق آسیا به گوش می‌رسد را می‌توان در همین راستا تحلیل کرد؛ البته همه این طراحی ها برای پوشاندن ضعف نظام سرمایه‌داری است.

وی افزود: مشکل امروز جهان نبود نظم عادلانه در سطح بین‌المللی و مدیرانی است که به عدالت باور داشته و حقوق ملت‌ها را به رسمیت بشناسند و ایجاد چنین شرایطی نیازمند اصلاح است.

رییس جمهور گفت: همه ملت‌ها و دولت‌ها حق دارند که به طور برابر و عادلانه در مدیریت جهانی مشارکت داشته باشند و برای رسیدن به این مقصود باید همه با هم بوده و هیچ کس از دیگری برتر نباشد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران همه انسان‌ها دارای احترام بوده و رنگ‌ها، نژادها و مرزهای جغرافیایی صرفاً برای زیبایی جامعه بشری ایجاد شده اند.

رییس جمهور اصلاح شرایط حاکم بر جهان را نیازمند تلاش همگانی برای استقرار نظم جدید در مناسبات جدید دانست و گفت: دوران اینکه عده قلیلی تصور کنند که نژاد برتر بوده و حق بیشتری دارند، به پایان رسیده و همه ملت‌ها باید دست به دست هم برای اصلاح ساختارهای حاکم بر جهان به نفع عدالت و انسانیت، گام بردارند و ثروت ملت‌ها به طور عادلانه در جهان توزیع شود.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود به روابط ایران و بنین اشاره کرد و گفت: دو کشور از روابط مستحکمی برخوردار هستند و در یک حوزه فرهنگی قرار داشته و هر دو به دنبال عدالت، پاکی و کرامت برای همه ملت‌ها می‌باشند.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و بنین به دنبال تقویت همکاری‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و دو جانبه با یکدیگر هستند و در این سفر تصمیمات بزرگی در این خصوص اتخاذ شده است.

احمدی‌نژاد افزود: ایران و بنین نگاهی مشترکی به مسایل جهانی داشته و مصمم هستند در کنار و پشتیبان هم در جهت عدالت دو ملت تلاش کنند.

احمدی‌نژاد در ادامه این مراسم در پاسخ به سوال شماری از خبرنگاران و اساتید این دانشگاه در پاسخ به سوالی درباره همکاری‌های علمی ایران و بنین اظهار داشت: معتقدیم همکاری‌های علمی از بهترین زمینه‌های همکاری بین دو ملت بوده و در این زمینه آماده انجام فعالیت های علمی مشترک با بنین هستیم که به زودی از طریق وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران راهکارهای این موضوع اعلام خواهد شد.

رییس جمهور همچنین خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با معرفی دانشگاه بنین و تأیید رییس جمهور این کشور، سالانه 50 بورسیه تحصیلات عالی به دانشجویان این کشور برای تحصیل در ایران ارائه کند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال یکی از اساتید این دانشگاه مبنی بر اینکه ایران به عنوان کشوری هسته‌ای چگونه می تواند به کشورهای مستقلی مثل بنین در خصوص استفاده از این انرژی کمک کند، گفت: انرژی هسته ای نسبت به سایر انرژی‌ها پاک و ارزان تر است و می‌تواند در خدمت صنعت، کشاورزی و بهداشت و درمان انجام گیرد.

رییس جمهور گفت: کسانی که در دنیا مسلط هستند علاقمند می باشند مثل سایر بخش‌ها، انرژی هسته ای را در انحصار خود داشته باشند و فریبکاری انجام داده و به گونه ای تبلیغ می کنند که انرژی هسته ای معادل بمب اتم است در حالی که این یک دروغ بزرگ بوده و در حقیقت انرژی هسته‌ای یک انرژی مفید برای همه ملت‌هاست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه هزینه یک سال تولید برق از طریق انرژی هسته‌ای به نسبت تولید فسیلی یک هفتم قیمت است، اظهار داشت: مستکبران از آنجایی که می خواهند این انرژی را در انحصار خود داشته باشند هر ملتی که به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای باشد را به تلاش برای داشتن بمب اتم متهم می‌کنند.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: امروز در شرایطی که معادن اصلی اورانیوم در دنیا در قاره آفریقا قرار دارد اما نیروگاه‌های هسته‌ای در کشورهای اروپایی و آمریکایی احداث شده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه فریبکاری دیگر سلطه‌گران در زمینه انرژی هسته‌ای اینست که چنین ادعا می کنند که مخالف بمب اتم هستند، گفت: اگر آنها حقیقتاً مخالف بمب اتم هستند نباید انبارهای آن را در اختیار داشته باشند و اگر در گفته خود صادق هستند باید ابتدا انبارهای هسته‌ای خود را از بین ببرند.

رییس جمهور با بیان اینکه مستکبران ملت ایران و هر کشور مستقلی را که بخواهد از انرژی هسته‌ای استفاده کند متهم به ساخت بمب اتم می‌کنند، اظهار داشت: امروز دنیا را بمب اتم تهدید نمی کند بلکه اخلاق استعماری تهدید می کند و کشورهایی مثل ایران که مخالف این اخلاق و رویه هستند به عناوین مختلف متهم می شوند.

رییس جمهور گفت: ملت ایران در حال مبارزه و به دنبال آنست که همه ملت‌ها بتوانند از انرژی هسته‌ای استفاده کنند؛ البته انحصارطلبان به شدت در حال مقاومت هستند، اما همانگونه که در مقابل مبارزه آزادیبخش ملت‌ها شکست خورده اند، امروز نیز در مقابل اراده ملت های مستقل در این عرصه شکست خواهند خورد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه مردم بنین و ایران دارای فرهنگی غنی و متعالی هستند و نیازی به بمب اتم ندارند، خاطر نشان کرد: اصولاً امروز جهان متکی بر فرهنگ و اندیشه است و کسانی که فاقد فرهنگ هستند به دنبال انبار کردن بمب اتم می‌باشند.

رییس‌جمهور بنین نیز در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: حضور رییس جمهور ایران در این دانشگاه نه تنها در چارچوب همکاری های بین دو کشور، بلکه در راستای به رسمیت شناختن ابعاد دانش در قاره آفریقا و بنین بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اهمیت جنبش عدم تعهدها گفت: در اجلاس سران غیرمتعهدها، اراده و عزم قاطع خود را برای داشتن جهانی بهتر بر اساس مدیریت مشترک تمامی ملت‌ها اعلام کردیم.

رییس‌جمهور بنین بر ضرورت انجام اصلاحات در نهادهای بین المللی به خصوص در شورای امنیت تصریح و خاطرنشان کرد: نهادهایی که قبلا ایجاد شده‌اند، بر اساس شرایط زمانی خاص خود شکل گرفته اند و امروز شرایط جهان به طور کلی تغییر و قطب بندی جدیدی در عرصه بین المللی ایجاد شده است که در نتیجه آن کل جامعه بشری موافق ایجاد تحولاتی در نهادهای بین‌المللی و ایجاد نهادهای جدید هستند.

وی خطاب به دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: جامعه بین المللی هرگز شما را به پاس تلاشی که برای دفاع از حقوق ملتها داشته اید، فراموش نخواهد کرد.

رییس‌جمهور بنین همچنین با تجلیل از جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان گفت: ما به ایران به عنوان یک کشور قدرتمند اعتقاد داریم و به موفقیت تلاش های این کشور برای ایجاد صلح در منطقه و جهان اعتماد داریم.

۱۳۹۲/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...