نسخه چاپی

عربستان از دبیركلی اوپك انصراف نداد

نماینده ایران در اوپك با اعلام اینكه عربستان از نامزدی دبیر كلی اوپك انصراف نداده است، گفت: نشست آینده اوپك ۱۰ خرداد ماه در وین برگزار می شود.

به گزارش نما، محمد علی خطیبی در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به شایعات کناره گیری عربستان از نامزدی دبیرکلی اوپک گفت: من نیز این صحبت ها را از طریق رسانه های داخلی شنیده ام اما باید بگویم که هیچ گونه شواهد رسمی مبنی بر کناره گیری نماینده عربستان سعودی از نامزدی دبیرکلی اوپک وجود ندارد و هنوز دراین باره گزارشی دریافت نکرده ایم.

وی ادامه داد : به جز کاندیدای کشور اکوادور که سال گذشته از رقابت برای احراز پست دبیرکلی کناره گیری کرده بود، همچنان نامزدهای سه کشور جمهوری اسلامی ایران، عراق و عربستان در این رقابت حضور دارند.

نماینده ایران در سازمان کشورهای صادر کننده نفت تصریح کرد: اعضای اوپک در نشست ١٦٢ این سازمان در وین تصمیم گرفتند عبدالله سالم البدری همچنان برای یک سال دیگر به عنوان دبیرکل این سازمان باقی بماند و از این رو دبیرکل جدید در پایان سال 2013 انتخاب می شود.

وی ادامه داد : نشست بعدی اعضای اوپک به منظور بررسی سیاست های تولید نفت این سازمان ٣١ مه سال جاری میلادی مصادف با ١٠ خرداد ماه جاری در اتریش برگزار می شود.

۱۳۹۲/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...