نسخه چاپی

مهلت دو‌ ماهه خودروسازان برای نصب دو ایربگ

رئیس سازمان ملی استاندارد از صدور مصوبه هیئت دولت برای ارائه مهلت دو ماهه به خودروسازان جهت نصب دو ایربگ بر روی تولیداتشان خبر داد و گفت: با این مصوبه، شماره‌گذاری خودروهای با یك ایربگ امكان‌پذیر است.

به گزارش نما، نظام‌الدین برزگری در گفت‌وگو با فارس، در مورد توقف شماره‌گذاری خودروهای فاقد دو ایربگ اظهار داشت: طبق قانون قرار بود از ابتدای امسال همه خودروها به دو ایربگ مجهز شوند و سال گذشته نیز شرکت سایپا برای نصب ایربگ بر روی پر تیراژترین خودروی کشور یعنی پراید مهلت 6 ماهه گرفت.وی ادامه داد: در حال حاضر برخی از تولیدات پراید حتی به یک ایربگ نیز مجهز نیستند که شماره‌گذاری آنها در سال جدید ممنوع است.

برزگری تصریح کرد: خودروسازان زیر بار نصب دو ایربگ بر روی تولیداتشان نمی‌رفتند و به همین دلیل، ما اعلام کردیم که از اول امسال خودروهای بدون ایربگ شماره‌گذاری نمی‌شوند.وی توضیح داد: در حال حاضر بحث‌ها در مورد نصب دو ایربگ بر روی خودروها مطرح است در حالی که بخشی از تولیدات پراید به عنوان پرتیراژترین خودروی کشور هنوز دارای یک ایربگ هم نیست و خودروسازان به دنبال مصوبه ستاد تدابیر ویژه در این مورد بودند.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در تأمین ایربگ، گفت: به همین دلیل، با مصوبه هیئت دولت قرار شد خودروهای تولیدی و به ویژه پراید در طول دو ماه به دو ایربگ مجهز شوند و اگر قبل از این دو ماه نیز امکان تأمین ایربگ فراهم شود، این موضوع زودتر عملیاتی خواهد شد. رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه پراید بدون ایربگ شماره‌گذاری نمی‌شود، گفت: با مصوبه اخیر دولت، خودروهای دارای یک ایربگ طی دو ماه آینده شماره‌گذاری خواهند شد.شماره‌گذاری خودروهای بدون ایربگ و یا فاقد دو ایربگ از ابتدای امسال متوقف شده است.

۱۳۹۲/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...