نسخه چاپی

تشكیل قرارگاه فجر برای امنیت انتخابات

معاون اجتماعی نیروی انتظامی كشور از تشكیل قرارگاه فجر برای ارتقای امنیت انتخابات خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سردار سعید منتظر‌المهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی در اولین نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌ها اعلام کرد: یکی از وظایف مهم پلیس و رسانه‌ها افزایش امنیت است که باید با تلاش مضاعف در ایام سال 92 به این موضوع اهمیت ویژه‌ای بدهیم.

وی افزود: پلیس رسانه‌ها را همکار خود می‌داند و اگر در این ارتباطات خللی وارد شود ارتباط پلیس با مردم دچار نقص می‌شود.

وی در ادامه گفت: امسال سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است که این حماسه‌ها باید در بستر امنیت ایجاد شود.

معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: پلیس با رصد فضاهای مجازی، ماهواره‌ها و جامعه تلاش می‌کند که انتخاباتی با امنیت خوب و پایدار برگزار کند. در این راستا قرارگاه فجر را در نیروی انتظامی به جهت ارتقاء و تأمین امنیت به وجود آمده است.

سردار منتظر‌المهدی در ادامه گفت: امسال معاونت اجتماعی ناجا یک نظرسنجی در ایام نوروز انجام داده که 66 درصد از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی مرد و الباقی زن بودند و میانگین سنی این افراد 36 سال بوده که حدود 25 درصد به خدمات پلیس‌راه نیاز پیدا کردند که 78 درصد از این افراد از خدمات پلیس راه رضایت داشتند.

وی افزود: همچنین 28 درصد به خدمات پلیس راهور شهری نیاز پیدا کرده که 78 درصد آنها از این خدمات رضایت داشتند.

معاون اجتماعی ناجا گفت: در مواردی مانند برقراری امنیت جاده‌ها، 76 درصد رضایت، امنیت اماکن و مسافرین 79.9 ، روانسازی ترافیک شهری 67 درصد، روانسازی ترافیک جاده‌ها 75 درصد در خصوص برخورد مناسب 73 درصد از عملکرد ناجا رضایت داشته‌اند که این نشان‌دهنده اقدامات مثبت نیروی انتظامی در ایام نوروز است.

منتظر المهدی گفت: در خصوص اقدامات پیشگیرانه این افراد اعلام کردند که اماکن مسکونی خود را در هنگام سفر 28درصد به همسایگان و دوستان، 30 درصد به اقوام، 19 درصد با روشن‌گذاشتن چراغ روشنایی، از اقدامات پیشگیرانه و توصیه‌های نیروی انتظامی استفاده کرده‌اند و در کل نتایج این نظرسنجی نشان‌دهنده رضایت مردم از عملکرد نیروی انتظامی بوده است. که اقدامات پلیس با برگزاری 250 چادر نوروزی در سطح شهر تهران و آماده‌باش نیروها در سراسر کشور بوده است.

وی افزود: سازمان نیروی انتظامی تلاش می‌کند تا ارتباط با مردم و پاسخگوی به مطالبات آنها و شکایات آنها پلیسی پاسخگو و مردمی باشد و به جهت همین رفتار در خصوص پالایش درون سازمانی خودش از طریق سامانه 197 پیگیر شکایات مردمی است.

۱۳۹۲/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...