نسخه چاپی

كاخ سفید: اوباما برای بستن گوانتانامو متعهد است!

سخنگوی كاخ سفید اعلام كرد: به رغم مشكلاتی كه دولت آمریكا در كنگره با آن روبروست اوباما همچنان نسبت به بستن زندان گوانتانامو متعهد است.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا متعهد شده تا زندان گوانتانامو را به دلیل حفظ منافع امنیتی بین‌المللی آمریکا ببندد.

وی افزود: تعهد اوباما برای بستن این زندان به رغم چالش‌هایی است که دولت برای تحقق این هدف در کنگره با آن روبروست.

پیشتر ارتش آمریکا اعلام کرده بود که زندانبانان گوانتانامو با شماری از زندانیان این زندان که دست به اعتصاب غذا زده‌اند درگیر شده و در نهایت چند تن از زندانیان به سلول‌های انفرادی بند 6 منتقل شدند.

همچنین به رغم ادعاهای ارتش آمریکا مبنی بر اینکه زندانیان سلاح‌هایی ابتدایی برای مقاومت در برابر انتقالشان به سلول‌های انفرادی در اختیار داشتند، برخی مسئولان ذی‌ربط اعلام کردند که هیچ یک از نگهبانان یا زندانیان زندان گوانتانامو دچار جراحت خطرناک نشدند.

با وجود اینکه مقام‌های آمریکایی بارها متعهد شده‌اند که زندان گوانتانامو را تعطیل می‌کنند اما هربار با بهانه‌ای تازه از عمل به تعهدات خود سرباز می‌زنند تا مهر تاییدی باشد بر بی‌ارزشی حقوق انسان‌ها برای رهبران کاخ سفید.

۱۳۹۲/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...