نسخه چاپی

توصیه مددوف به جمهوری خواهان درباره فیلم های هالیوودی

رئیس جمهور روسیه از جمهوری‌خواهان آمریكا خواست سیاست‌های خارجی‌شان را بر مبنای وقایع روز تنظیم كنند و عقلانیت را محور تصمیم‌گیری‌های خود قرار دهند.

به گزارش نما به نقل از فارس، پایگاه خبری آتلانتیک خبر داد «دیمیتری میدویدیف»، رئیس جمهور روسیه، از جمهوری‌خواهان آمریکا به خاطر اظهارات اخیرشان در خصوص گفتگوی خصوصی‌اش با اوباما انتقاد کرد و با لحنی تمسخرآمیز به آنها توصیه‌هایی برای موفقیت در انتخابات مطرح کرد.

به گزارش این پایگاه خبری، در حالی که باراک اوباما در تلاش بود جنجالی که صحبت‌های خصوصی روز دوشنبه‌اش با میدویدیف به پا کرد را توجیه کند، دیمیتری میدویدف با زبان طنز به میدان آمد و به انتقادهای «میت رامنی» که به خاطر این «گاف» از اوباما انتقاد کرده بود، پاسخ داد.

روز دوشنبه جمهوری‌خواهان آمریکا از جمله «میت ‌رامنی»، از «اوباما» به خاطر صحبت‌هایی که در یک گفتگوی خصوصی در حاشیه نشست امنیت هسته‌ای سئول کرده بود، انتقاد کردند.

اوباما در این گفتگوی خصوصی که یک روزنامه‌نگار روسی آن را ضبط و منتشر کرد، از «میدویدیف» می‌خواهد پیامش را به گوش «ولادیمیر پوتین» برساند و به «میدویدیف» می‌گوید: «این آخرین انتخابات من است. بعد از انتخاب شدنم، موضع من نرم‌تر خواهد شد.»

اوباما همچنین می‌گوید: «... در مورد تمام این موضوعات و به ویژه در موضوع دفاع موشکی؛ این موضوع‌ها می‌توانند حل شوند اما چیزی که اهمیت دارد این است که او [ولادیمیر پوتین] به من فرصت بدهد.»

منابع خبری اعلام کردند «میدویدیف» در پاسخ به اوباما گفت: «اهمیت پیامتان در مورد فرصت دادن به شما را می‌فهمم.»

صحبت‌های اوباما واکنش تند جمهوری‌خواهان را به دنبال داشت که صحبت‌های اوباما در مورد نرمش در خصوص سامانه دفاع موشکی را به منزله آمادگی اوباما برای دادن امتیازاتی به روسیه تلقی کردند.

«میت‌رامنی»، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به این اظهارات اوباما، روسیه را دشمن شماره یک آمریکا خواند.

به گزارش پایگاه خبری «آتلانتیک» رئیس جمهور روسیه نیز در واکنش به این اظهارات «میت‌رامنی»، او را به خاطر به روز نبودن و اقتباس ایده‌های سیاست خارجی‌اش از هالیوود مورد تمسخر قرار داد.

رئیس جمهور روسیه گفت: «این حرفها کاملاً فیلم‌های هالیوودی و همچنین مرحله خاصی از روابط روسیه ـ آمریکا را به یاد آدم می‌اندازد»

به گزارش این پایگاه خبری، وی همچنین با چند توصیه انتخاباتی به نامزدهای جمهوری‌خواه آمریکا، آنها را مورد استهزاء قرار داد و گفت: « اولین توصیه من به آنها این است وقتی موضع‌گیری می‌کنند به ندای عقلشان گوش کنند. عقلانیت هیچ وقت برای یک نامزد ریاست جمهوری آسیب‌زا نبوده است... توصیه دیگر من به آنها این است که هر از چند گاهی نگاهی به ساعتهایشان بیندازند: الان سال ۲۰۱۲ است نه اواسط دهه ۱۹۷۰.»

۱۳۹۱/۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...