نسخه چاپی

5 روز مرخصی‌تشویقی‌برای‌سربازان‌آجا

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب كشور از اختصاص 5 روز مرخصی تشویقی برای سربازان در روز ارتش خبر داد و گفت: جرایم انضباطی سربازان نیز به این مناسبت بخشیده می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، امیر سرتیپ دوم علی ظریفی یگانه در نشست خبری که پیش از ظهر امروز به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی در قرارگاه جنوب غرب برگزار شد اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران هویت اصلی و واقعی خود را پس از پیروزی جمهوری اسلامی، با فرمان تاریخی امام در 28 فروردین 58 به دست آورد.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی همگام با سپاه پاسداران توانست از نظام، ولایت و ایران اسلامی دفاع کند اذعان داشت: در طول 8 سال دفاع مقدس که روزهای سخت و سرنوشت سازی در تاریخ کشورمان بود با پیروی از پیام بنیانگذار انقلاب اسلامی اجازه ندادیم ذره‌ای از خاک کشورمان به دست رژیم بعثی عراق بیفتد.

فرمانده قرارگاه و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور با اشاره به اینکه استکبار جهانی روی ارتش طاغوت به عنوان حافظ منافع خود در ایران و منطقه حساب باز کرده بود بیان داشت: 2 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی با قصد انحلال ارتش شعارهایی را سر داد و تعدادی انسان‌های فریب خورده نیز تحت تاثیر قرار گرفتند.

وی در این زمینه افزود: اما امام که واقف بودند توانستند با آگاه کردن ارتش، انقلاب و نظام نوپای ایران را حفظ کنند.

*نابودی گروهک‌های تروریستی غرب توسط شهید صیاد شیرازی

ظریفی یگانه با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی به عنوان فرماندهی منطقه جنوب غرب کشور مشغول به خدمت بودند تصریح کرد: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی گروهک‌هایی در غرب و جنوب غرب کشور با هدف نابودی نظام مشغول به فعالیت بودند که شهید صیاد شیرازی با تشکیل تیم‌های عملیاتی دست آن‌ها را کوتاه کرد و منطقه را نجات داد.

وی ادامه داد: استکبار جهانی وقتی که از ترفند گروهک‌ها نتوانست استفاده کند از جنگ بهره گرفت و با حمایت نظامی از رژیم بعثی عراق، آن را به ادامه جنگ با ایران تشویق کرد.

فرمانده قرارگاه و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور با اشاره به فرمایش مقام رهبری مبنی بر اینکه یک تیپ از لشگر 92 زرهی توانست در مقابل چندین لشکر از عراق بایستد گفت: در 6 ماه ابتدایی جنگ نیروهای ارتش حماسه آفریدند و با دست خالی، نبود آموزش، نداشتن سازماندهی و و با آمار بسیار پایین نیروهای نظامی بر ارتش عراق غلبه کردند.

*47 هزار شهید نیروی زمینی ارتش

وی افزود: 49 هزار و 750 شهید توسط ارتش تقدیم انقلاب اسلامی شد که از این تعداد 47 هزار شهید مربوط به نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی است.

ظریفی یگانه با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی به عنوان یک نیروی قدرتمند در منطقه وجود دارد خاطر نشان ساخت: با وجود تحریم‌ها ارتش بدون گرفتن کوچک‌ترین تجهیزات دفاعی در دوران جنگ تحمیلی توانست جنگ را اداره کند و حال نیز وظیفه خطیر خود را که دفاع از مرزهای کشور است ایفا کند.

*تجهیزات مدرن برای جنگ‌های نسل چهارم

وی عنوان کرد: امروز جنگ‌های نسل چهارم را شاهد هستیم که شگردهای جدید را می‌طلبد و فنون و شگردهای 30 سال پیش تاریخ مصرفش گذشته است و ما با به روز کردن تجهیزات و تاکتیک‌ها پیش می‌رویم.

به گزارش فارس، فرمانده قرارگاه و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور با اشاره به اینکه مهم‌ترین محوریت در ارتش، نیروی انسانی است اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی با محوریت یک نیروی انسانی ولایت مدار توانسته است در دنیا حرف اول را بزند.

وی با بیان اینکه مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی در 21 فروردین برگزار شد به دیگر برنامه‌های ارتش از تاریخ 21 تا29 فروردین اشاره کرد و ادامه داد: اقتدار ارتش در روز 29 فروردین با برگزاری رژه به نمایش گذاشته می‌شود و غبارروبی گلزار شهدا، دیدار کارکنان ارتش با نماینده ولی فقیه، افتتاح پروژه‌های دفاعی از دیگر برنامه‌های ارتش هستند.

*نمایش گوشه‌ای از اقتدار ارتش جمهوری اسلامی

ظریفی یگانه با بیان اینکه رژه 29 فروردین ماه گوشه‌ای از اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران است افزود: نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی در منطقه جنوب غرب در آمادگی کامل به سر می‌برد و هر تهدیدی در منطقه را خفه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما در رژه روز ارتش تنها سلاح‌های روتین و معمول را به نمایش می‌گذاریم بیان داشت: یکی از مولفه‌های نشان دادن توان رزمی اجرای آتش است که اگر ما بخواهیم از چندین هزار توپ و سلاح اجتماعی استفاده کنیم کل منطقه به لرزه در می‌آید و از نظر امنیتی و اقتصادی توجیه ندارد و مجاز به نشان دادن آن‌ها نیستیم.

فرمانده قرارگاه و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر نقش ارتش در یادمان‌ها و راهیان نور اذعان داشت: امسال در یادمان‌های جنگ، ارتش بیش از 10 نمایشگاه و ایستگاه صلواتی داشت و در پادگان‌های دوکوهه، میشداق و دژ خرمشهر میزبان کاروان‌های راهیان نور بودیم.

*5 روز مرخصی تشویقی برای سربازان در روز ارتش

وی از پنج روز مرخصی تشویقی سربازان ارتش در این ایام خبر داد و عنوان کرد: جرایم انضباطی سربازان در روز ارتش بخشیده می‌شود.

ظریفی یگانه در پایان خاطر نشان کرد: نسبت به گذشته بیش از دو سوم کارکنان واجد شرایط در منازل سازمانی اسکان یافته‌اند و در 4 سال گذشته بیش از 500 واحد، منزل سازمانی ساختیم.

وی در این زمینه اضافه کرد: در خصوص خانه دار شدن کارکنان توسط بنیاد تعاون ارتش کارهای خوبی انجام شده است و کسانی که 15 سال خدمت کرده‌اند زمین و وام برای ساختن خانه داده می‌شود.

۱۳۹۲/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...