نسخه چاپی

سقوط بالگرد امریكا نزدیك كره شمالی

یك مقام وزارت دفاع كره جنوبی از سقوط یك فروند بالگرد نظامی امریكا نزدیك مرز كره شمالی خبر داده است.

به گزارش نمابه نقل از مهر، یکی از مقامات دفاعی کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد، بالگرد نظامی امریکا از نوع «بلک هاوک اچ یو ۶۰» (HU-۶۰ Black Hawk) در جریان رزمایش مشترک امریکا و کره جنوبی نزدیک شهر «چئولون» در استان «کانگوون» کره جنوبی، هم مرز با کره شمالی، سقوط کرد.


خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از منابع نظامی این کشور گزارش داد، در حال حاضر شمار تلفات احتمالی این رویداد تایید نشده است و تحقیقات درباره علت دقیق این سقوط ادامه دارد.


بالگرد نظامی امریکا در حالی نزدیک مرز کره شمالی سقوط کرده است که تنش و لفاظی‌های جنگ‌طلبانه در شبه جزیره کره ادامه دارد.


تنش در شبه جزیره کره، در پی مشارکت بمب‌افکن‌های رادار گریز بی ۲ (B۲) و بی ۵۲ (B۵۲) امریکا در رزمایش مشترک نظامی اخیر با کره جنوبی، تشدید شده است.


کره شمالی در پی حرکات نظامی امریکا در منطقه، به لفاظی‌های جنگی پرداخته و به ارتش خود اجازه داده است در صورت لزوم، امریکا را هدف «حملات هسته‌ای پیش‌گیرانه» قرار دهد.


پیونگ یانگ همچنین تاکید کرده است، ارتش کره شمالی باید برای حمله به «همه پایگاه‌های نظامی امریکادر منطقه آسیا- اقیانوسیه، از جمله خاک امریکا، هاوایی و گوام» آماده باشد.


کره شمالی، ۹ آوریل ۲۰۱۳ میلادی درباره نزدیک شدن شبه جزیره کره به نوعی «جنگ گرماهسته‌ای» هشدار داد و از همه گردش‌گران، شرکت‌ها و نهادهای خارجی در کره جنوبی خواست، این کشور را ترک کنند.


پیونگ يانگ، روز شنبه (۳۰ مارس، ۱۰ فروردين) اعلام کرد، با کره جنوبي در يک «وضعيت جنگي» قرار دارد؛ کره شمالي همچنين هشدار داد، هرگونه اقدام تحريک آميز سئول و واشنگتن ممکن است به جنگ هسته‌اي تمام‌عيار منجر شود.


این درحالی است که واشنگتن همچنین دو فروند ناوشکن ضد موشکی را در آب‌های شبه جزیره کره در اقیانوس آرام مستقر کرده است.

۱۳۹۲/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...