نسخه چاپی

شبكه الجزیره در دام شیعه هراسی غرب

عکس خبري -شبکه الجزيره در دام شيعه هراسي غرب

یكی از مراجع تقلید قم گفت: امروز مشاهده می‌كنیم شبكه‌های عربی در راستای اهداف غرب تلاش كرده و پای در مسیر پروژه‌های ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی گذاشتند.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در جمع کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشگاه تربیت معلم اراک با تاکید بر درس‌آموزی از اتفاقات صدر اسلام مانند غدیر و سقیفه اظهار کرد: در اجتماع بزرگ غدیر پیامبر اکرم(ص) همه مسلمانان را گرد هم آورد و به آن‌ها اعلام فرمود که پس از ایشان حضرت علی(ع) جانشین و امام مردم خواهند بود و همین اعلام عمومی دین اسلام را کامل و رسالت پیامبر(ص) را محقق ساخت.

وی افزود: عمده‌ترین عامل انحطاط مسلمانان در طول تاریخ همان انحرافی است که در صدر اسلام روی داد و شورای سقیفه سبب شد امیر مومنان(ع) و فرزندان ایشان از حکومت کنار زده شوند و سلسله‌های ظالمی همچون بنی امیه و بنی عباس بر سر کار بیایند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در اسلام تنها پیامبر و امام معصوم می‌توانند عهده‌دار حکومت شوند گفت: با وجود اینکه همه مسلمانان بر این مسئله واقف بودند اما کاخ‌نشینان بر تخت سلطنت تکیه زدند و این امر نتیجه‌ای جز کوخ‌نشینی مردم در پی نداشت.

وی ادامه داد: درس‌آموزی از مسئله غدیر اهمیت فراوانی دارد زیرا گویای این حقیقت است که در اسلام چیزی به نام سلطنت وجود نداشته و آنچه هست امامت است که در زمان غیبت نیز ولی فقیه زمان‌شناس، شجاع، عادل و اسلام‌شناس کامل می‌تواند زعامت امت را بر عهده بگیرد.

آیت‌الله نوری همدانی جریان سقیفه را مورد توجه قرار داد و افزود: حضرت محمد(ص) در پنج مورد حدیث ثقلین را برای مسلمانان تبیین فرمودند اما پس از رحلت ایشان شورای سقیفه حق حکومت را از امام معصوم(ع) گرفتند و به خلفا دادند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم بیان داشت: همان کسانی که نمی‌خواستند حکومت به امیرالمومنین(ع) برسد اجازه ندادند حضرت محمد(ص) وصیت کتبی در این زمینه داشته باشد و بیماری آن حضرت را بهانه کردند در حالیکه خداوند فرموده است پیامبر هیچ گاه از پیش خود چیزی نمی‌گوید و آنچه بیان می‌کند سخن خداست.

وی با بیان اینکه کودتاچیان صدر اسلام با اجتماع در سقیفه انحرافی بزرگ را در اسلام پی‌ریزی کردند گفت: فاطمه زهرا(ص) تنها کسی بود که در این میان به دفاع از امامت و ولایت برخاست و خطبه‌ای مفصل در این زمینه قرائت فرمود و حجت را تمام کرد هرچند همین امر موجب شهادت ایشان شد و این درسی بزرگ به همه مسلمانان می‌دهد که اگر زمانی حقیقت در حال حذف شدن بود باید از آن دفاع کرد هرچند منجر به شهادت شود.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه به پروژه‌های ایران هراسی و شیعه هراسی غرب اشاره و ابراز کرد: در میان شبکه‌های عربی همچون الجزیره هم از غرب و سردمداران کشورهای عربی دفاع می‌کنند در حالیکه این افراد خود دیکتاتورهای سابقه‌دار هستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه یکی از این برنامه‌های ضد ایرانی را خودش مشاهده کرده است گفت: در جلسه‌ای که به طور مستقیم از الجزیره پخش می‌شد نمایندگان 16 کشور عربی و حتی ترکیه که عرب نیست حضور داشتند و تبلیغاتی که بر صفحه نمایش مقابل آن‌ها نقش می‌بست گویای این مسئله بود که این دولت‌ها باید سفرای خود را از ایران فرا بخوانند و علاوه بر این سفرای ایران را اخراج کنند و عبارات توهین‌آمیزی دیگری مطرح شد.

وی اضافه کرد: مشاهده می‌کنیم کشوری مانند قطر که جمعیتی هم ندارد و امیر این کشور به جای قانون اساسی تصمیم‌گیری می‌کند پول نفت خود را صرف حمایت از رژیم صهیونیستی و مخالفان سوریه کرده و در مقابل علیه ایران ایستادگی می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه دشمنان با نفوذ در بیداری اسلامی بخشی از دولت‌های عربی را استحاله کرده‌اند گفت: باید برای این منظور فکری اساسی صورت گیرد تا ماهیت اصلی و شخصیت حقیقی سردمداران این دولت‌های مزدور روشن شود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز شبکه‌هایی چون الجزیره با تأثیر از پروژه‌های ایران هراسی و شیعه هراسی غرب بازیچه دست آن‌ها شده و نشانه این امر بی‌خیالی کشورهای عربی نسبت به کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی در مقابل هراس آن‌ها از نیروگاه صلح‌آمیز اتمی بوشهر است.

۱۳۹۲/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...