نسخه چاپی

كودتای مخملی در كاراكاس

« با صراحت می‌گویم تا زمانی كه تك‌تك آرا مردم شمرده نشود، نتیجه‌‌ی انتخابات را به رسمیت نخواهم شناخت.»

به گزارش نما به نقل از دویچه وله، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید دوشنبه‌شب اعلام کرد که دولت آمریکا شمارش مجدد آرای انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا اقدامی مفید می‌داند. انریکه کاپریلس نامزد مورد حمایت آمریکا و رقیب نیکولاس مادورو در انتخابات ونزوئلا پیروزی او را به رسمیت نشاخته است.


دولت آمریکا می‌گوید به دلیل نزدیک بودن آرای دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه ونزوئلا، بازشماری آرا "اقدامی مهم، عاقلانه و ضروری" است.


جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید شب گذشته (دوشنبه ۱۵ آوریل/۲۶فوردین) به خبرنگاران گفت، با بازشماری آرا می‌توان آنچه را که وی اعتماد مردم ونزوئلا به نتایج انتخابات را خواند، به دست آورد!


در پی شمارش آرای انتخابات روز یکشنبه ۱۴ آوریل در ونزوئلا، کمیسیون ملی انتخابات این کشور اعلام کرد که نیکلاس مادورو با کسب ۷۵/ ۵۰ درصد آراء به ریاست جمهوری ونزوئلا انتخاب شده است. آرای انریکه کاپریلس، نامزد رقیب ۹۷/ ۴۸ درصد اعلام شده است.


نیکلاس مادورو ادامه‌دهنده راه هوگو چاوز است که به مدت ۱۴ سال ریاست‌جمهوری ونزوئلا را برعهده داشت. چاوز پیش از مرگش خواستار آن شده که نیکولاس مادورو رییس جمهور بعدی ونزوئلا شود.


انریکه کاپریلس روز دوشنبه اعلام کرد که خواهان بازشماری آرای مردم است. کاپریلس افزود، با صراحت می‌گویم تا زمانی که تک‌تک آرا مردم شمرده نشود، نتیجه‌‌ی انتخابات را به رسمیت نخواهم شناخت.


اين در حالي است كه مواضع آمریکا در جهت ایجاد يك انقلاب مخملي و شورش خياباني در کاراکاس تعبير می شود. تاکنون یک انقلاب مخملی در ونزوئلا شکست خورده است.


بنا بر اعلام کمیسیون ملی انتخابات ونزوئلا، نیکلاس مادورو، روز جمعه آینده به عنوان رئیس جمهور این کشور سوگند یاد خواهد کرد.

۱۳۹۲/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...