نسخه چاپی

بركناری اسد یعنی حذف سوریه از نقشه جهان

معاون وزیر خارجه سوریه با تاكید بر اینكه اسد هرگز از قدرت كناره گیری نمی‌ كند، انگلیس و فرانسه را به حمایت مستقیم و غیر مستقیم از القاعده برای افزایش تنش در سوریه متهم كرد.

به گزارش سرّنیوز به نقل از ایسنا، فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با روزنامه انگلیسی زبان گاردین، اعلام کرد: اسد هرگز از قدرت کناره گیری نمی کند چرا که اگر اسد برود دیگر سوریه‌ای وجود نخواهد داشت و باید بگویم اگر بشار اسد قبل از اینکه همه گروه‌های سوریه بر طرحی سیاسی درباره کشور توافق کنند از قدرت کنار برود، سوریه از روی نقشه جهان حذف خواهد شد.

وی همچنین انگلیس و فرنسه را به حمایت مستقیم و غیر مستقیم از القاعده برای افزایش درگیری‌ها و جنگ در کشورش متهم کرده و گفت: انگلیس و فرانسه به عنوان دو استعمارگر جدید تلاش می کنند تا با حمایت سیاسی و نظامی از گروه‌های تروریست به آنها برای برکناری نظام بشار اسد کمک کنند.

وی همچنین با انتقاد از ترکیه و برخی از کشورهای عربی به ویژه قطر و عربستان که وی از آنها به عنوان "عربهای احمق" یاد کرد، عنوان داشت: دوحه و ریاض برای خدمت به منافع غرب تلاش می کنند.

معاون وزیر خارجه سوریه درباره اخبار گشایش مرزهای اردن بر روی عبور کمک‌های عربستان به مخالفان سوری نیز گفت: اردن در حال حاضر به خاطر صدور مجوز جهت عبور کمک‌های تسلیحاتی از طریق این کشور و رساندن آنها به گروه‌های مسلح سوری وارد بازی خطرناکی شده است و امیدوارم که بیش از این وارد این گرداب خطرناک نشود چرا که این نیروها افراد بی گناه در داخل سوریه را ترور می کنند.

المقداد در ادامه با اشاره به دخالت اسرائیل در درگیری‌های داخلی سوریه گفت: تعدادی از جاسوس‌های موساد تاکنون در درگیری‌های استان درعا در نزدیکی مرزهای اردن کشته شده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر سوریه با توطئه‌ای بزرگ روبه‌رو است که هدف از آن وادار کردن سوریه برای تغییر دادن سیاست‌هایش نسبت به مساله فلسطین و نیز سایر مواضع خود در خصوص مسائل کشورهای عربی و تشکیل دولتی خدمتگذار منافع آمریکا، انگلیس و فرانسه است.

این مسئول سوری در باره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه که برخی از کشورهای غربی و نیز دیپلمات‌های سازمان ملل مدعی آن هستند عنوان داشت: سوریه هیچ شکی ندارد که گروه‌های شورشی و تروریست از این سلاحها در منطقه خان العسل درنزدیکی حلب استفاده کرده‌اند لذا با انجام تحقیقات واقعی از سوی سازمان ملل تنها در این منطقه موافقت خواهد کرد تا بدین وسیله آنچه در عراق در خصوص ادعای وجود سلاح کشتار جمعی به وقوع پیوست تکرار نشود.

معاون وزیر خارجه سوریه همچنین خاطرنشان کرد: انگلیس و فرانسه از حمایت مستقیم و غیر مستقیم القاعده راضی هستند. این دو کشور از آمدن افراطی‌های مقیم خود به سوریه خوشحال بودند چرا که می خواستند این افراد به سوریه بیایند تا در اینجا کشته شوند اما درحال حاضر و پس از بازگشت برخی از آنها به کشورهای اروپایی نظرشان عوض شده است.

المقداد همچنین پافشاری‌های انگلیس برای مجهز کردن مخالفان سوریه به "تسلیحات غیر کشنده" را به تمسخر گرفته و تاکید کرد: این تجهیزات ولو اینکه سلاح نباشند ابزاری برای جنگ هستند.

وی همچنین عنوان داشت: اتحادیه عرب نقش خود را پس از تحویل کرسی سوریه به مخالفان در کنفرانس سران عرب در دوحه از دست داد و هر کشوری که اقدامی مشابه انجام دهد سوریه سفارتخانه آن کشور در دمشق را به پناهندگان مقیم سوریه تحویل می‌دهد.

۱۳۹۲/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...