نسخه چاپی

نظر شورای نگهبان درباره حلقه انحرافی

سخنگوی شورای نگهبان درباره شایعاتی از سوی رسانه‌های دولتی كه بیان شده بود، تایید صلاحیت مشایی از سوی شورای نگهبان اخذ شده است، گفت: مگر شورای نگهبان قبل از آغاز ثبت‌نام قانونا صلاحیت ورود دارد؟ باید اول افراد در انتخابات ثبت‌نام كنند و بعد شورای نگهبان وارد بررسی صلاحیت‌ها شود.

به گزارش نمابه نقل از همشهری، عباسعلی كدخدايي افزود: شوراي نگهبان قصاص قبل از جنايت نخواهد كرد و پيشاپيش نظري نخواهد داشت.حتما كساني كه به عالم غيب وصل هستند اين حرف‌ها را مي‌زنند.

بنده نيز توانايي اين اتصال را ندارم و آن چه بر حسب ظاهر نيز در شوراي نگهبان نه چنين موضوعاتي مطرح شده است و نه شوراي نگهبان قانونا حق دارد قبل از ثبت‌نام به اين مسائل ورود پيدا كند.


وي درباره اينكه چند سال پيش نقل و قولي از سوي اعضا شايعه شده بود مبني بر اينكه مشايي قطعا رد صلاحيت خواهد شد، گفت:آن خبر هم بنابر دلايلي كه گفتم قابل توجه نيست؛ يعني آنچه شوراي نگهبان طبق قانون مي‌تواند انجام دهد اين است كه بعد از ثبت‌نام و دريافت اسامي ثبت‌نام كنندگان از وزارت كشور اظهارنظر مي‌كند. بنابراين هر چه هست صرفا شايعه و گمانه‌زني‌هاست و رد و تاييد صلاحيت هيچ كس قبل از تاريخ مقرر و بعد از بررسي در تاريخ مقرر صورت نمي‌گيرد.

كدخدايي در پاسخ به اينكه آيا در نشست‌هاي رسمي و غيررسمي اعضاي شوراي نگهبان دغدغه‌اي راجع به جرياني كه به عنوان جريان انحرافي شناخته شده است، وجود دارد؟
بيان كرد: در شوراي نگهبان توجهي به اين مسائل نيست. چرا كه در شوراي نگهبان آن قدر گرفتاري‌هاي كاري وجود دارد، كه در جلسات فرصتي نيست كه بحث خاصي در اين رابطه مطرح شود. از سوي ديگر توجهي به اين مسائل نيست.

اگرچه فرصتي كه قانون براي بررسي صلاحيت‌ها در اختيار شوراي نگهبان قرار داده است، اندك است اما ما تلاش مي‌كنيم در همان زمان مقرر مدارك و مستندات را داشته باشيم و بر اساس آن مدارك و مستندات اظهارنظر كنيم.

۱۳۹۲/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...