نسخه چاپی

حمله گروهك‌های یهودی به "صحن براق"

یك موسسه فلسطینی متخصص در زمینه نظارت بر جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی تاكید كرد كه هزاران شهرك نشین یهودی از جمله خاخام‌های یهودی روز سه‌شنبه در شصت و پنجمین سالروز فاجعه اشغال فلسطین وارد صحن براق و محوطه‌های اطراف آن شدند، این در حالی است كه بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای یهودی اعلام كرده‌اند كه امسال مراسم‌های خود را در سالروز فاجعه اشغال فلسطین در صحن براق برگزار خواهند كرد.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین نوشت: موسسه اوقاف و میراث فرهنگی الاقصی در سرزمین‌های اشغالی 48 اعلام کرد که نزدیک به 3000 شهرک نشین یهودی همراه با اعضای کنست صهیونیستی از حزب "البیت الیهودی" و دیگر احزاب صهیوینستی از شامگاه روز دوشنبه در محوطه‌های صحن براق تجمع کرده و مراسم‌ها و عبادت‌های آیین یهود را در سالروز فاجعه اشغال فلسطین و به اصطلاح یهودیان "عید استقلال" در آنجا به جای آورده و اعلام کردند که امسال مراسم‌های خود را در این مکان به جای خواهند آورد.

این موسسه تاکید کرد که صحن براق بخش جدایی ناپذیر مسجد الاقصی به شمار می‌رود و از قداست ثابت و همیشگی برخوردار است و تمامی اقدامات دشمن صهیونیستی علیه این صحن مقدس و مناطق مجاور آن و تلاش‌ها برای یهودی سازی آن نمی‌تواند موجب محو آثار و نشانه‌های اسلامی آن شود و مسجد الاقصی و محوطه‌های اطراف آن در مقابل عملیات یهودی سازی دشمن صهیونیستی مقاومت کرده و وجهه اسلامی خود را حفظ خواهد کرد و در نهایت واقعیت‌های اسلامی موجود در این منطقه بر عملیات تحریف و یهودی‌سازی صهیونیست‌ها غلبه خواهد کرد.

از سوی دیگر، به دنبال فراخوان صهیونیست‌ها مبنی بر برگزاری راهپیمایی‌هایی از مقابل منزل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر دولت عبری به سمت مسجد الاقصی به منظور تسلط کامل دولت عبری بر این مسجد و زمینه سازی برای برپایی مراسم‌ها و عبادت‌هایی آیین یهودی در آن موجی از تنش و ناامنی بر بخش قدیمی قدس و محوطه‌های این مسجد مبارک حکمفرما شده است.

موسسه اوقاف و میراث فرهنگی الاقصی در بیانیه‌ای اعلام کرد که همین گروهک‌های یهودی طی ساعات گذشته بار دیگر فراخوان‌هایی را به منظور مشارکت گسترده یهودیان در این راهپیمایی‌ها در پایگاه ارتباط اجتماعی "فیسبوک" منتشر کردند.

این موسسه همچنین نسبت به عواقب و پیامدهای برگزاری چنین راهپیمایی‌هایی شدیدا هشدار داد و تمامی مسئولیت‌های این اقدام و عواقب آن را متوجه دشمن صهیونیستی دانست.

موسسه مذکور از تمامی سازمان‌های اسلامی و ملت‌های عربی و اسلامی دعوت کرد به وظایف و مسئولیت‌های خود در قبال مساله قدس و مسجد الاقصی عمل کرده و اقدامات و تحرکاتی فوری را به منظور دفاع از این مسجد و نجات آن از خطراتی که به طور شبانه روزی گریبان‌گیر آن است، انجام دهند.

۱۳۹۲/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...