نسخه چاپی

پاسخ علی مطهری به اظهارات الهام

مطهری درباره انتقاد الهام از مطرح شدن سؤال از رئیس جمهوری در مجلس هشتم با تاكید بر اینكه قانون اجازه سؤال از رئیس جمهور را به نمایندگان می‌دهد، گفت: از آقای الهام باید پرسید كه چرا تا این حد نسبت به سؤال از رئیس جمهور هراس دارد؟

علی مطهری با بیان اینکه باید دولتی بر سر کار آید که تابع مجلس باشد و در ریل قانون حرکت کند، با رد اظهارات اخیر الهام، تأکید کرد: مجلس نهم باید مجلسی باشد که مقابل جسارت و گستاخی دولت بایستد و این دولت را در مسیر قانون قرار دهد.

علی مطهری در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از اظهارات الهام مشاور رئیس جمهور درباره رویکرد مجلس آینده و عملکرد مجلس هشتم، گفت: نمایندگان ملت درست عکس اظهارات الهام را درباره مجلس فعلی و مجلس آینده قبول دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با رد اظهارات الهام مبنی بر اینکه مجلس باید با گفتمان دولت همسو باشد، تاکید کرد: باید دولتی بر سر کار باشد که تابع مجلس باشد و در ریل قانون حرکت کند.

این عضو شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم، تصریح کرد: مجلس نهم باید مجلسی باشد که مقابل جسارت و گستاخی دولت بایستد و این دولت را در مسیر قانون قرار دهد.

هراس از سؤال از رئیس جمهور در دل دولت موج می‌زند

مطهری درباره انتقاد الهام از مطرح شدن سؤال از رئیس جمهوری در مجلس هشتم با تاکید بر اینکه قانون اجازه سؤال از رئیس جمهور را به نمایندگان می‌دهد، گفت: از آقای الهام باید پرسید که چرا تا این حد نسبت به سؤال از رئیس جمهور هراس دارد؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه هراس از سؤال از رئیس جمهوری در دل دولت موج می زند، گفت: سؤال از رئیس جمهوری یک پرسش و پاسخ و گفت‌وگو است که می‌تواند موجب تفاهم بیشتر دولت و مجلس شود و دولتی ها هم اگر معتقد هستند که دولت و رئیس جمهور در مسیر قانون حرکت می‌کند و تخلفی ندارد، چرا در حالی که باید از سؤال از رئیس جمهور استقبال کنند، تا این حد از این موضوع می‌ترسند؟

غلامحسین الهام، سخنگوی قدیمی دولت احمدی نژاد، در اظهارات روز گذشته خود گفته است، به عملکرد مجالس هفتم و هشتم انتقاد وارد است. این مجالس دولت را به چالش کشیدند،در مجلس اصولگرا شاهد مباحثی همچون طرح سئوال از رئیس جمهور هستیم. همین مجلسی که از نظر سیاسی اصولگرا است مدام مواردی همچون طرح سئوال از رئیس قوه مجریه را مطرح می‌کند در صورتی که سئوال از رئیس جمهور در نظام ریاستی مطرح نیست.

وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرده کهمجلس نهم باید نسبت خود را با دولت نسبتی معقول و قانونی تعریف کند. مجلس نهم باید همان مسیر گفتمان انقلاب و رهبری را دنبال کند.

۱۳۹۰/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...