نسخه چاپی

جانشین چاوز: مخالفان به دنبال كودتا هستند

رئیس‌جمهوری جدید ونزوئلا گفت كه مخالفان این كشور به دنبال اجرای نقشه كودتا هستند. این در حالی است كه خشونت‌های پس از انتخابات تاكنون 7 كشته و بیش از 60 مجروح برجای گذاشته است.


به گزارش نمابه نقل از ایسنا، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری جدید ونزوئلا گفت: نتایج انتخابات بی‌عیب و نقص است و آن‌ها (مخالفان) به خوبی این موضوع را می‌دانند.مادورو اعلام کرد: گروهی که تمایلات زیادی برای کسب قدرت دارند و تنفر زیادی نسبت به آن‌ها وجود دارد،دیروز با ایجاد اغتشاش، خواهان حضور مردم در خیابان‌ها و ایجاد خشونت شدند. این طرحی برنامه‌ریزی شده برای حمله به دفاتر احزاب مردمی و سازمان‌ها است. وی افزود: آن‌ها حتی با گلوله به مردمی که جرمشان دفاع از بولیوار و چاوز بود و در خیابان‌ها بودند، حمله کردند.

رئیس‌جمهوری جدید ونزوئلا گفت: این طرحی برنامه‌ریزی شده بود که ما آن را محکوم می‌کنیم. این به معنای نزدیک شدن به یک کودتای اعلام شده است. مادورو تصریح کرد: پیش از این یک کودتا را شکست داده‌ایم اما آن‌ها تلاش خود را برای بی‌ثبات کردن کشور ادامه می‌دهند. با این حال، من امروز اعلام می‌کنم که کودتا به وسیله مردم و ارتش شکست خورده است. رئیس‌جمهوری جدید ونزوئلا مخالفان را «فاشیست» خواند و آن‌ها را مسئول مرگ چند تظاهرکننده در خشونت‌های پس از انتخابات دانست.

وی همچنین تجمع مخالفان را در روز چهارشنبه در کاراکاس ممنوع اعلام کرد و گفت: مسئولیت خشونت‌ها بر عهده کسانی است که با نادیده گرفتن قانون اساسی و نهادهای انتخاباتی٬ فراخوان خشونت داده‌اند.برای راهپیمایی مخالفان در کاراکاس مجوزی در کار نخواهد بود. این در حالی است که مقامات ونزوئلایی می‌گویند دو تن از هفت نفری که در پی اعلام نتایج انتخابات کشته شدند٬ در حالی که در کاراکاس مشغول جشن گرفتن پیروزی مادورو در انتخابات بودند بر اثر اصابت گلوله از سوی مخالفان جان باختند.

گفته می‌شود یک تن دیگر هم در جریان حمله مخالفان به یک بیمارستان دولتی کشته شده است. مقامات دولتی این کشور می‌گویند تاکنون در جریان اعتراضات بیش از ۶۰ تن مجروح و ۱۷۰ تن بازداشت شده‌اند.

۱۳۹۲/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...