نسخه چاپی

انتقاد صدیقی از مانورهای انتخاباتی زودرس

عکس خبري -انتقاد صديقي از مانورهاي انتخاباتي زودرس

امام جمعه موقت تهران گفت: عده‎ای پیشاپیش و در یك حركت زود رأس مانور انتخاباتی می‎دهند، اشخاص گمنام و مبهم را به حلقوم مردم تلقین می‎كنند؛ از امكانات وسیع استفاده كرده و چه بسا عده در این میان جو ساز باشند كه اگر جو در كشور ایجاد شود كنترل آن مشكل است.

به گزارش نمابه نقل از رسا، حجت‎الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته در یادواره 126شهید مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) قم، با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: خدا براساس رحمت و حکمت خود عالم را خلق کرده تا محیط رشد و تربیت افراد باشد.

وی ادامه داد: قلب مؤمن عرش رحمان است، خدا اگر به زمین جلوه کند زمین نابود می‎شود و اگر به آسمان جلوه کند آسمان فرو می‎ریزد؛ تنها موجودی که ظرفیت فوق کائنات دارد بشر است، بشر با استعداد خدادادی که دارد می‎تواند به مقام شهور و حضور دست یابد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه تهران با اشاره به این که رسالت بشر خودسازی و خودحفاظتی است، اظهار داشت: نخست و پایان همه امور مادی با هم فرق دارند و تنها خداوند متعال است که نخست و پایانش یکی است، جلال خدا فوق درک ما است.

همه عالم مهمان خدا است

وی افزود: فرد می‏تواند مخاطب و کلیم خدا باشد، حق نماز این است که فرد بداند مهمان حق تعالی است، اگر انسان دائم الذکر باشد دائم الصلاه نیز است، همه عالم و مؤمنان مهمان خدا هستند و طلاب به وسیله صاحب الزمان(عج) به صورت ویژه به این مهمانی دعوت شده اند.

حجت‎الاسلام والمسلمین صدیقی قرآن را رزق بی پایان دانست و بیان داشت: اگر زندگی افراد براساس قرآن باشد افراد در این دنیا بهشتی می‎شوند؛ همچنین ائمه(ع) نیز قدرت الله هستند و در قدرت خدا ذوب شدند و اگر افراد به این دو گروه تمسک کنند به کمال می‎رسند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که علما هر چند در میدان جنگ نیستنداما امکان شهود برای آن‎ها است و شهید هستند، اظهار داشت: کسانی که ایمان واقعی دارند شهید هستند، اگر شهدا نبودند یقینا امنیتی در کشور نبوده و ما نمی‎توانستیم به این راحتی به برپایی مراسم عزاداری برای ائمه(ع) بپردازیم.

طلاب باید بصیر و هوشیار باشند

وی تصریح کرد: خوشبختانه طلاب نسبت به تمام اصناف بالاترین قربانی را داده و هنوز هم آمادگی برای قربانی شدن میان طلاب و علما بیشتر از دیگران است؛ جامعه ای که جوانان در آن عاشق شهادت باشند از مشکلات نمی‎ترسد، ملتی که شجاعت دارند، نمی‎ترسند و تن به هر بلایی در راه دین می‎دهند ونمی‎گذارند فتنه منعقد شود.

حجت‎الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه با اشاره به این که همه ما نگرانی از دشمنان اسلام ‎همانند آمریکا، فتنه گران، منافقان و اخیرا اوضاع جاری داریم، تأکید کرد: طلاب باید در این شرایط خود را به معنویت تجهیز کرده و باهوشیاری، بصیرت، هدایت گری وپرچم داری در میان مردم فتنه ها را دفع کنند.

فتنه ها در انتظار ما است

وی بیان داشت: فتنه ها در انتظار ما است، ائمه(ع) امکانات نداشتند ولی هر کدام قضایا را برای مردم روشن می‎کردند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: عده‎ای پیشاپیش و در یک حرکت زود راس مانور انتخاباتی می‎دهند، اشخاص گمنام و مبهم را به حلقوم مردم تلقین می‎کنند؛ از امکانات وسیع استفاده کرده و چه بسا عده ایدر این میان جو ساز باشند که اگر جو در کشور ایجاد شود کنترل آن مشکل است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که طلاب باید بصیرت، ایمان و روحیه جهادگری داشته باشند، اظهار داشت: جبهه جنگ نرم آموزش ویژه می‎خواهد، نورانیت می‎طلبد و این کار بر طلاب روا بوده و مردم از آنها انتظار دارند؛ افراد نباید بنشینند تا دشمن بیاید کنار خانه ها و آنجا بخواهند دفاع کنند.

وحدت حوزویان زیر یک پرچم لازم است

وی ادامه داد: وحدت حوزه، انسجام حوزویان و ید واحده بودن مدرسان و طلاب زیر یک پرچم لازم است، طلاب نباید غافل و خواب باشند؛ دشمن اگر در یک حمله بی امان بخواهد آسیب بزند صدها سال نیز این فرصت برای حوزه به وجود نمی‎آید.

وی در پایان ابراز داشت: نقشه های شیطان برای از بین بردن این اساس نقشه های جدی است؛ معرفت، عرفان، از خودگذشتگی، عرفان و زهد می‎خواهد که فرد گرفتار نقشه های شیطان نشود.

۱۳۹۲/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...