نسخه چاپی

تازه‌ترین واكنش اوباما به تنش در شبه جزیره كره

رئیس جمهوری آمریكا در تازه‌ترین واكنش خود به تنش در شبه جزیره كره گفت كه پیونگ یانگ هنوز قابلیت استفاده از كلاهك هسته‌ای را با استفاده از موشك‌های بالستیك خود ندارد.

به گزارش نما ،فارس به نقل از شینهوا، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته در گفت گو با شبکه NBC گفت که کره شمالی توانایی مسلح کردن موشک به کلاهک هسته‌ای را ندارد.اوباما در پاسخ به سوالی در این زمینه گفت: براساس اطلاعات کسب شده و ارزیابی‌های تیمهای اطلاعاتی، ما فکر نمی‌کنیم آنها چنین قابلیتی داشته باشند.

در عین حال باراک اوباما تاکید کرد که آمریکا آماده مقابله با هرگونه شرایط اضطراری است. رئیس جمهور آمریکا ضمن هشدار درباره اینکه ممکن است کره شمالی طی هفته‌های آینده رفتارهای تحریک آمیز جدیدی بروز دهد گفت: واشنگتن امیدوار است که بحران وارد فاز دیگری شود که در آن آنها به دنبال همکاری از طریق دیپلماسی و بعضی مسائل دیگر باشند.

کره شمالی پیش از این آمریکا و کره جنوبی را به حمله هسته‌ای تهدید کرده بود. آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در واکنش به این تهدیدات، سیستم‌های دفاعی خود را به حالت آماده باش درآوردند. همچنین بعضی از مقامات آمریکا هشدار دادند که کره شمالی قادر است کلاهک‌های هسته‌ای خود را روی موشک‌های بالستیک سوار کند.

۱۳۹۲/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...