نسخه چاپی

نمایندگان خودسانسوری نكنند

نماینده مردم لاهیجان و سیاهكل با بیان اینكه مردم نمایندگان را به عنوان امین، دفاع‌كننده از مصالح، منافع و حقوق خود انتخاب كردند، گفت: نمایندگان خودسانسوری نكنند.

به گزارش نمابه نقل از خانه ملت، ایرج ندیمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۸ فروردین) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود با طرح این سوال که آیا حماسه اقتصادی نمی‌طلبد که ما ژرف‌تر و عمیق‌تر در مسائل اقتصادی روز، کار خویش یعنی رفع تحریم نفتی و رویکرد به تولید ملی و رفع مشکل بیکاری بیاندیشیم، گفت: آیا حماسه اقتصادی به این معنا نیست که با ایجاد هیجانات غیرضروری و کاذب ذهن‌ها را از خواسته مردم یعنی برآورد همه اموری که منجر به وسعت معیشت و کاهش گرانی‌ها و تامین همه نیازهاست، اندیشیده و برنامه‌ریزی کنیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی افزود: آیا حماسه اقتصادی به این معنا نیست که مجلس همه قوانین را بازمهندسی کرده و همه موانع کسب و کار را که نمی‌گذارد کارآفرینان، کشاورزان، صنعتگران و نخبگان ما به تولید ملی و حماسه‌ای که بتواند حق این ملت را که هزاران سال تاریخ و تمدن را به‌عنوان عقبه و هویت تاریخی خویش دارد به مقصود رساند؟

وی ادامه داد: آیا حماسه اقتصادی به این معنا نیست که بودجه باید سمت و سوی تولید، اشتغال و صادرات گیرد و همه موانع همچون مسائل مالی و ارزی و ریالی که مانع این رویکرد باشد را از فراروی این مردم نخبه بزداییم.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه حماسه سیاسی به معنای حق مردم در انتخاب همه اجزای نظام است، تصریح کرد: اولین خواسته مردم پس از همه مبارزات و شهادت‌ها و به‌دست آوردن حقوق اساسی‌شان نقش داشتن در حکومت و مردم‌سالاری است.

ندیمی با بیان اینکه با نقش داشتن مردم در انتخابات انتظار این است که از میان کاندیداها، اصل انتخاب شود، افزود: زیرا نظام جمهوری اسلامی ایران امروز دستخوش اموری است که لااقل در ۳۴ سال به این اندازه جمع و وسعت نداشت.

وی خطاب به مسئولان گفت: ای همه کسانی که می‌توانید به این مردم خدمت کرده و باری از دوش این ملت عاشق بردارید خود را عرضه کنید.

ندیمی خطاب به ملت ایران با بیان اینکه انتخاب این‌بار، مهمتر از انتخاب‌های پیشین است ادامه داد: ایران در حال حاضر در شرایط و برهه خاصی از نظر تاریخی به‌خصوص اقتصاد کشور قرار گرفته و مردم باید به این نکته توجه کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه انتظار این است که در انتخابات شوراها نیز به انتخاب گزینه‌ای منجر شود که بتواند تولید و درآمد کند و نه مصرف درآمد افزود: انتظار این است که نخبگان خود را به شوراهای شهر و روستا عرضه کرده تا از درآمدهای ملی، استانی و محلی برای تسریع پروژه‌ها استفاده کند.

وی خطاب به نمایندگان تاکید کرد: همه مردم شما را به‌عنوان امین، دفاع‌کننده از مصالح، منافع و حقوق مردم انتخاب کردند، مبادا خودسانسوری کرده و مصوبه‌ای داشته باشید که مطابق این رویکرد نباشد.

۱۳۹۲/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...