نسخه چاپی

تجلیل ابوترابی فرد از ارتش

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: روز ارتش یادآور ظرفیت اعتقادی، علمی و پیوند ناگسستنی آن با اسلام است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمد حسن ابوترابی فرد در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس با گرامی‌داشت روز 29 فروردین که به دستور امام راحل(ره) روز ارتش نامگذاری شده است گفت: نامگذاری این روز یادآور ظرفیت اعتقادی، علمی، توان نظامی و پیوند ناگسستنی نیروهای مسلح با اسلام و آرمان‌های بلند حضرت امام (ره) است.

وی ادامه داد: بر هیچ هوشمندی پوشیده نیست که ارتش با دریافت پیام بنیانگذار عالی‌قدر انقلاب و با الهام از آموزه‌های اسلام در کنار ملت عزیز، بزرگوار و انقلابی قرار گرفت و بستر سقوط رژیم شاهنشاهی را فراهم آورد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: وابستگان به بیگانه که در اندیشه فروپاشی ارتش جمهوری اسلامی بودند در برابر اراده و ابتکار امام و امت امام با شکست روبرو شدند و نیروهای مسلح ارتش مقتدر از آغاز شکل‌گیری انقلاب اسلامی با عنوان بازویی توانا و پرقدرت در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها حضور یافت و به معنای واقعی کلمه سخن امام علی (ع) را در فضای سیاسی و دفاعی جمهوری اسلامی عینیت بخشید، پناهگاه ملت ایران دژ فولادین و مستحکمی گشت برای ارتقاء امنیت و قدرت دفاعی کشور.

ابوترابی فرد مجددا با گرامی داشت این روز، پیروزی‌های متعدد را در طول 33 سال گذشته به ارتش مقتدر جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی تبریک گفت و برای شهدای عالی‌قدر ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح از خداوند علو درجات آروز کرد.

وی افزود: فرماندهان مقتدر و پرتوانی همچون سرلشگر قرنی به دست منافقان به شهادت رسید. فرماندهان دیگری همچون سردار پرتوان فرماندهی وزیر دفاع شهید نامجو، شهید فلاحی و شهید سرافراز سپاه اسلام شهید صیاد شیرازی که در روزهای گذشته سالروز شهادت آن بزرگوار بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین از تمامی جانبازان و رزمندگان تقدیر کرد و گفت: برای یکایک این برزگواران سعادت و عزت روز افزون را مسئلت می‌نماییم.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه یاد 37 تن از کشته‌شدگان زلزله بوشهر را گرامی داشت و اظهار کرد: برای حدود 900 مجروح این حادثه آروزی سلامتی داریم، ریاست مجلس نیز امروز را در کنار آسیب‌دیدگان، زلزله زدگان و خانواده‌های سوگوار استان بوشهر قرار دارد و همانطور که به اطلاع رسیده نمایندگان مجلس حقوق چند روز خود را به زلزله زدگان اختصاص داده‌اند.

ابوترابی‌ فرد همچنین با اشاره به زلزله دیروز سراوان گفت: برای عزیزی که روز گذشته در این زلزله درگذشت از خداوند آرزوی رحمت داشته و برای تعداد محدود مجروحین آروزی سلامت داریم.

وی خاطر نشان کرد: برای بعضی از خواهران و برادران ما که در کشور برادر و دوست پاکستان در زلزله اخیر دعوت حق را لبیک گفتند و یا جراحت برداشتند از خداوند طلب رحمت وسلامت داشته و از آحاد مسوولین و مردم عزیز در کمک به زلزله زدگان استان بوشهر و آسیب‌دیدگان سراوان آروزی توفیق می‌نمایم.

۱۳۹۲/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...