نسخه چاپی

نمایش پهپادهای جدید در رژه فردا

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) از نمایش پهپادهای در اختیار این قرارگاه در رژه روز ارتش خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به دستاوردهای جدید قرارگاه در حوزه‌های مختلف ازجمله پهپادها، گفت: در رژه فردا که به مناسبت 29 فروردین ماه (روز ارتش) در جوار حرم ملکوتی امام راحل(ره) برگزار می‌شود، جدیدترین دستاوردهای قرارگاه خاتم به همراه انواع سامانه‌های راداری شرکت خواهند داشت.

اسماعیلی ادامه داد: همچنین در این رژه شاهد به نمایش درآمدن پهپادهای شناسایی و دفاعی هستیم که این پهپادها به کمک صنایع دفاعی طراحی و ساخته شده اند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) تصریح کرد: هواپیمای بدون سرنشین به عنوان یک لایه پنهانی محسوب می شود که علاوه بر ایجاد قدرت بازدارندگی، می‌توان از آن در زمینه‌های مختلف نیز استفاده کرد.

اسماعیلی گفت: امروزه هواپیماهای بدون سرنشین قابلیت جمع‌آوری اطلاعات را از فواصل چند صد کیلومتری و قابلیت ارسال اطلاعات به موقع و در لحظه را دارند که این یک قابلیت خاصی است که در گذشته تنها در اختیار چند کشور صاحب تکنولوژی قرار داشت اما الان جمهوری اسلامی به وفور به این سامانه و سیستم دسترسی پیدا کرده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) پیش از این با اشاره به طراحی و ساخت پهپاد جدید این قرارگاه با نام «حازم» اعلام کرده بود: پهپاد «حازم» در 3 مدل برد کوتاه، متوسط و بلند به صورت یک لایه پنهانی برای قرارگاه پدافند هوایی توسط مجموعه قرب قرارگاه و متخصصین پدافند هوایی، طراحی شد.

به گفته وی از این پهپاد هم در بحث هدف، هم شناسایی و اگر نیاز باشد به عنوان محمول هوایی استفاده می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در خصوص نحوه انجام ماموریت این پهپاد نیز اظهار داشت: معمولا ما روی پهپاد «حازم» موشک نصب نمی‌کنیم، اما اگر نیاز باشد محموله‌های انفجاری بر روی آن نصب خواهیم کرد.

۱۳۹۲/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...