نسخه چاپی

بر هوشیاری ملت سوریه حساب باز كرده ایم

عکس خبري -بر هوشياري ملت سوريه حساب باز کرده ايم

رئیس جمهوری سوریه در ادامه مصاحبه تلویزیونی خود تاكید كرد ما بر هوشیاری و آگاهی ملت سوریه حساب باز كرده ایم و حزن و اندوه همه سوریها از شهادت علامه البوطی نشان داد كه سوریها متحد هستند.


به گزارش نمابه نقل از مهر، بشار اسد در ادامه گفتگو با شبکه الاخباریه به سیاستهای خصمانه دولت ترکیه علیه ملت و دولت سوریه اشاره و تاکید کرد اردوغان در سیاستهای خود برای حل مشکلاتش شکست خورده است، وی علاوه بر شکست در داخل ترکیه، دوستان و اعتبارش را از دست داده و اخلاق را هم باخته است.

رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد : نخست وزیر ترکیه به سبب سیاستهای ضد سوری خود زیانهای بزرگی متحمل شده است.

اسد به پایبندی موسسات دینی اعم از مسیحی و مسلمان به قانون و منضبط عمل کردن آنها در طول دو سالی که از بحران سوریه می گذرد، اشاره و خاطر نشان کرد ما به دنبال گفتگو میان تمام طوایف و به ویژه تمام جریانهای سیاسی هستیم تا درباره آینده سوریه تصمیم گیری کنند و کمیته وزارتی که از سوی نخست وزیر تشکیل شده، نشستهای مشورتی برای آغاز گفتگوها انجام می دهد تا کنفرانس ملی گفتگو را برگزار کنیم.

رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد : کنفرانس گفتگوی ملی، بخشی از راه حل بحران سوریه به شمار می رود و ما در این راستا تلاش می کنیم.

بشار اسد تاکید کرد در مقابله با تروریستها هیچ مسامحه و کوتاهی در کار نیست و ما با قدرت به مقابله با آنها ادامه می دهیم.

رئیس جمهوری سوریه با ابراز تاسف و تاثر مجدد خود از شهادت علامه البوطی از علمای برجسته سوری به دست تروریستها تاکید کرد همه سوریها از شهادت علامه البوطی متاثر و اندوهگین شدند و این نشان دهنده وحدت ملی در سوریه است.

اسد با تاکید مجدد بر ضرورت گفتگو میان همه سوریها در داخل کشور اظهار داشت من همواره سوریه یا جامعه یا سرزمین مان را به خانواده تشبیه می کنم، بنابراین همه ما سوریها باید کنار یکدیگر بنشینیم و با همدیگر گفتگو کنیم تا مشکلاتمان را حل کنیم.

رئیس جمهوری سوریه با اشاره به سفر اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه و فشارهای وی بر کشورهای منطقه برای حمایت بیشتر از تروریستها در سوریه تاکید کر آنچه در سوریه از دو سال پیش تا کنون جریان دارد، بر وجود عامل(دخالت) خارجی تاکید می کند، عامل خارجی، عامل اساسی در خصوص آنچه از ابتدا در سوریه جریان دارد، به شمار می رود.

رئیس جمهوری سوریه به نقش اردن در خصوص کشورش اشاره و درباره گزارشها مبنی بر وجود اردوگاههای آموزش تروریستها در اردن و اعزام آنها به سوریه تاکید کرد اطلاعاتی زیادی از طریق کانالهای سیاسی و دیپلماتیک و امنیتی به ما رسیده است، ما اخیرا فرستاده سیاسی خود را به صورت محرمانه به اردن اعزام کردیم تا به مقامات اردنی در خصوص ورود تروریستها از اردن به سوریه و تبعات خطرناک آن برای اردنی ها هشدار دهد.

اسد تاکید کرد هزاران تروریست و فرد مسلح با سلاح از اردن وارد سوریه شده اند، هر چند اردن ارتباط خود با این مسئله را تکذیب کرده است، اما آنچه برای ما قطعی و مسلم است، بر اساس اعترافات تروریستهای دستگیر شده و مشاهدات ما، هزاران تروریست از اردن وارد سوریه می شوند و ما امیدواریم که مقامات اردنی خطر اینگونه اقدامات را درک کنند و بدانند آتشی که در سوریه افروخته شده، دامن آنها را نیز خواهد گرفت.

۱۳۹۲/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...