نسخه چاپی

مرز خسروی فردا بازگشایی می شود

فرماندار قصرشیرین گفت: مرز رسمی خسروی این شهرستان كه از پنجم ماه جاری بدنبال تصمیم مقامات عراقی به صورت موقت بسته شده بود ، روز جمعه یازدهم فروردین برای تردد زائرین عتبات عالیات بازگشایی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران حسین پروین با بيان اين مطلب افزود: در ایام بسته بودن این مرز، تردد زوار عتبات عالیات از مرز مهران انجام می شد كه با بازگشایی مجدد مرز خسروی كاروان های زایران شهرهای زیارتی عراق از این مرز نیز تردد خواهند كرد.

وی تاكید كرد: تردد زوار از مرز زمینی خسروی در قالب كاروان های تحت پوشش سازمان حج و زیارت انجام می شود و تردد انفرادی زوار از این مرز و مرز رسمی پرویزخان این شهرستان همچنان ممنوع است.

پروین اظهار داشت: تا پیش از بسته شدن این مرز، روزانه 20 تا 25 كاروان زایر ایرانی از طریق مرز بین المللی و رسمی خسروی به شهرهای زیارتی عراق سفر می كردند و به همین تعداد كاروان نیز پس از زیارت عتبات عالیات از طریق مرز خسروی وارد كشور می شدند.

مرز رسمی خسروی در شهرستان قصرشیرین از 24 آذر سال گذشته بر روی تردد زوار عتبات عالیات بسته شده بود كه با رایزنی و پیگیری مسوولان ایران از روز 20 اسفند سال گذشته پس از حدود سه ماه تعطیلی بازگشایی شد و كاروان های زیارتی از این مرز به كشور عراق اعزام می شدند.

شهرستان قصرشیرین با داشتن 16 مركز اقامتی شامل هتل، زایر سرا و مهمانپذیر آمادگی كامل برای پذیرایی از زایرین عتبات عالیات را دارد و در این راستا امكانات رفاهی لازم برای حضور زوار بیش 25 كاروان در این شهرستان فراهم است.

مرز خسروی بیشترین حجم تردد زوار عتبات عالیات را نسبت به دیگر مرزهای كشورمان با توجه به ظرفیتها و پتانسیلهای لازم دارد.

از مرز بین المللی خسروی برای صادرات كالاهای غیرنفتی نیز استفاده می شود و روزانه یكصد دستگاه كامیون حامل كالا از جمله سیمان، شیشه و تره بار از این مرز به كشور عراق صادر می شود.

قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با بیش از 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق و بیش از 24 هزار نفر جمعیت، دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان دارد.

۱۳۹۱/۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...