نسخه چاپی

نشست سه‌جانبه ایران، سویس و سوریه

عکس خبري -نشست سه‌جانبه ايران، سويس و سوريه

نشست سه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران، سوییس و جمهوری عربی سوریه با هدف بررسی راه‌های تسهیل ارائه كمك‌های بشردوستانه به مردم سوریه روز چهارشنبه در تهران برگزار شد.

به گزارش نمابه نقل از ايسنا، بیانیه‌ای از سوی سه کشور به این شرح صادر شد:

«جمهوری اسلامی ایران از تمایل سوئیس مبنی بر همکاری برای تسهیل ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه، برپایه رایزنی‌های دیپلماتیک دو کشور در ماه مارس ۲۰۱۳ استقبال کرد. به این منظور نشست سه‌جانبه‌ای در روز ۱۷ آوریل ۲۰۱۳ با مشارکت دولت سوریه برگزار شد.

در این نشست روسای هیات‌ها موضوع نیاز به اتخاذ تدابیر سازنده به منظور بهبود شرایط کمک‌های بشردوستانه را مورد بررسی قرار دادند.

شرکت کنندگان تقدیر و تشکر خود را از دولت سوئیس به خاطر کمک‌های بشردوستانه‌اش به مردم سوریه ابراز داشته و توافق کردند که گفت‌وگوهای خود را در آینده ادامه دهند.

شرکت کنندگان بر ضرورت رعایت قطعنامه‌های مربوطه مجمع عمومی و اصول حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه بین‌المللی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه تاکید کردند.

شرکت کنندگان سازوکارهای واقعی و عملی برای دادن اجازه دسترسی به همه مردم نیازمند در سراسر خاک سوریه، با هماهنگی دولت سوریه، را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.

در پایان نمایندگان جمهوری عربی سوریه و سوئیس مراتب تقدیر خود را از جمهوری اسلامی ایران به خاطر تلاش‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته در جهت برگزاری این نشست به منظور بهبود و ارتقای کمک‌رسانی به مردم سوریه با هدف کاهش رنج و محنت آنان ابراز کردند.

۱۳۹۲/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...