نسخه چاپی

رييس جمهور در مراسم روز ارتش:

ارتش تجلی اقتدار ملی ایران است

عکس خبري -ارتش تجلي اقتدار ملي ايران است

رییس جمهور با تاكید بر اینكه یك ملت برای صیانت از استقلال و امنیت ملی خود و حركت در مسیر عزت و پیشرفت نیاز به اقتدار برآمده از توانمندی‌های بومی دارد، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران همه ویژگیهای لازم برای تجلی اقتدار ملی را در خود داشته و ارتش خدایی، مومن، خلاق، خودباور و متكی به توده های مردم تجلی اقتدار ملی این سرزمین است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک این روز به نیروهای ارتش سرافزاز جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران اظهار داشت: امروز روزی بزرگ، تاریخی و ماندگار در حیات ارتش جمهوری اسلامی و نقطه امید و الگو برای ارتش های مستقل جهان است.



رییس جمهور با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) بنیانگذار ارتش نوین جمهوری اسلامی ایران بودند، تصریح کرد: یک ملت در مسیر استقلال و عزت نیازمند اقتدار برآمده از نیروهای خودی و توانمندی‌های بومی است چرا که اقتدار عاریه‌ای هرگز نمی تواند از موجودی یک ملت صیانت کند.



دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه منابع اصلی اقتدار یک ملت را باید در درون ملت یافت، خاطرنشان کرد: ایمان به خدا اولین مایه و نقطه جوشش اقتدار ملی است؛ کسانی که به خدا اعتقاد دارند پیوسته به منبع لایزال قدرت متصل هستند. کسی که به خدا ایمان دارد حزب‌الله است و حزب‌الله همواره غالب خواهد بود.



دکتر احمدی‌نژاد اتکا به ملت را از دیگر منابع اقتدار ملی برشمرد و گفت: اگر توانمندی‌های یک ملت مستمع شود، تجلی قدرت خدا است و تاریخ به یاد ندارد ملتی متحد و متکی به توانمندی‌های بومی طعم شکست را چشیده باشد.



دکتر احمدی‌نژاد خودباوری، اعتماد به نفس، در برابر قدرت های پوشالی و طاغوتی نترسیدن و نهراسیدن و باور بر این که می توانیم بسازیم، بایستیم و پیش برویم را از دیگر منابع اقتدار ملی برشمرد و تصریح کرد: پیشرفت، نوآوری و تجهیز به انواع تجهیزات مدرن و حرکت در مسیر اهداف تعیین شده و منحرف نشدن از آنها از منابع اصلی اقتدار است.



رییس جمهور با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا دقیقا ماموریت‌هایی را که ملت ایران به او سپرده انجام می‌دهد، گفت: ملتی که دارای چنین ارتش و قوای مسلحی است هرگز طعم شکست را نمی چشد چرا که ارتشیان کشور با هوشمندی از عظمت، امنیت و استقلال ملت صیانت کرده و راه را برای حرکت پرشتاب ملت به سوی افتخار باز می کند.



دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه یک کشور برای تامین امنیت بین المللی نیز نیازمند اقتدار است، اظهار داشت: ملت ایران در طول تاریخ حافظ امنیت و صلح برای خود و دیگر کشورها بوده و به ویژه در منطقه خلیج فارس با تدبیر و تنظیم برنامه‌ای منظم با کشورهای همسایه توانسته امنیت را برقرار سازد.



رییس جمهور ملت ایران را در طول تاریخ حافظ امنیت کل منطقه دانست و اظهار داشت: حضور بیگانگان همواره نقطه آغاز ناامنی‌ها بوده است. هر ملت و کشوری که متکی به اقتدار ملی برآمده از درون و استعدادهای بومی باشد می تواند در امنیت بین المللی نیز مشارکتی فعال داشته باشد.



رییس جمهور با بیان اینکه کسی که برای ملتش وابستگی و تحقیر را نمی پسندد مطمئنا برای دیگران نیز نخواهد پذیرفت، اظهار داشت: تجربه نشان داده که اقتدار عاریه‌ای موجب ذلت و وابستگی خواهد شد.



دکتر احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: پیام ملت ایران و ارتش و قوای مسلح این سرزمین به همه ملت‌ها، اتکا به ملت‌ خود و حرکت در مسیر صلح و امنیت بین المللی در فضای عادلانه همراه با صلح، دوستی و احترام به یکدیگر است.



رییس جمهور با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران الگویی مناسب برای همه ارتش های مستقل جهان است، گفت: خدا را شاکریم که ارتش جمهوری اسلامی ایران هر روز شکوفاتر و فعال‌تر برای صیانت از مرزها و استقلال این سرزمین آماده است.



دکتر احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ‌ایمان به خدا و خودباوری وجه ممتاز ارتش و نیروهای مسلح ایران است که تحت فرماندهی فرمانده کل قوا برنامه‌ریزی و عمل می کند.



پس از سخنان رییس جمهور یگان های نمونه پیاده و خودروهای محمول آخرین دستاوردها و تجهیزات ارتش جمهوری اسلامی ایران از مقابل جایگاه رژه رفتند.

۱۳۹۲/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...