نسخه چاپی

جزئیات زلزله ۵.۲ ریشتری در آذربایجان شرقی

این زمین‌لرزه كه در تبریز نیز احساس شد موجب وحشت مردم شده است به طوری كه به خیابان‌‌ها هجوم آوردند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، زمین‌لرزه‌ای به قدرت 5.2 ریشتر به مرکز شهر تسوج آذربایجان شرقی را لرزاند. این زمین لرزه در شهرهای تبریز، مرند، بناب و شبستر احساس شد.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: زمین لرزه شهر تسوج خسارت و یا تلفات جانی در برنداشت. آقای ساعی افزود : این زمین لرزه به بزرگی 5 و 2 دهم ریشتر ساعت 15 و 9 دقیقه و 37 ثانیه امروز رخ داد.


او گفت : کانون این زلزله شهر تسوج از توابع شهرستان شبستر و عمق آن 8 کیلومتری زمین بوده است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی افزود : این زمین لرزه در بیشتر مناطق استان احساس شد و مردم سراسیمه به مکانهای باز هجوم بردند.


* موسسه بین المللی زلزله نگاری امریکا نیز بزرگی این زمین لرزه را 4و 8 دهم ریشتر و در عمق 10 کیلومتری ثبت کرد.

بر اساس اطلاعات این موسسه، این زمین لرزه شهرهای مرند و خوی در ایران، ایروان ارمنستان و جلفا در جمهوری آذربایجان را لرزانده است.


* این در حالی است که روز سه‌شنبه ۲۷ فروردین نیز زمین‌لرزه به بزرگی هفت و هشت در مقیاس ریشتر در سیستان و بلوچستان روی داد که کانون آن در فاصله ٨١ کیلومتری شهر سراوان و ٨٣ کیلومتری خاش اعلام شد.

براساس گزارش‌های رسمی یک نفر در این زلزله شدید کشته و ۲۷ نفر زخمی شدند.

همچنین سه‌شنبه ۲۰ فروردین زلزله دیگری در بوشهر روی داد و مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که این زلزله به بزرگی ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری زمین روی داده و مرکز آن در نزدیکی شهر کاکی از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر بوده است.

۱۳۹۲/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...