نسخه چاپی

انتقاد از مسئولین ممنوع،توهین به مقدسات آزاد؟

عکس خبري -انتقاد از مسئولين ممنوع،توهين به مقدسات آزاد؟

آیا هزینه سنگین ترین توهین ها به خدا و مقدسات و ائمه طاهرین از هزینه انتقاد به یك مقام مسئول بسیار پایین تر است؟!

به گزارش نما به نقل از سرّنیوز گسترش جریانات ضد دین در سالهای اخیر روند رو به رشد و نگران کننده ای داشته است به طوری که مواجهه با تبلیغات علیه دین و توهین به مقدسات به امری روزمره در فضای مجازی خصوصا شبکه های اجتماعی بدل گشته است.

در جدید ترین مورد صفحه ای در شبکه های اجتماعی به نام "مملکته داریم" که تمامی فعالیت های آن در جهت تخریب ملیت ایرانی و دین مبین اسلام متمرکز است مطلبی بسیار زننده و توهین آمیز در مورد دین مبین اسلام منتشر کرده است. این اولین بار نیست که با انتشار چنین مطالب موهنی در فضای مجازی نسبت به مقدسات روبرو هستیم و قطعا آخرین بار هم نیست.

08-06-34 11-32-57.jpg


اما نکته قابل تامل این است که سازمانها، نهادها و ارگانهای بسیاری که خود را متولی و مدعی فعالیت در فضای مجازی می دانند و با اخذ بودجه های کلان از بیت المال ادعای حضور و فعالیت در فضای مجازی و حضور در عرصه جنگ نرم را دارند در برابر این هجمه سنگین توهین به مقدسات چه اقدامات عملی انجام داده اند؟ آیا توقع برخورد و حداقل گزارش صفحه های ضد دین و توهین کننده به مقدسات برای مسدود سازی توسط سرویس هایی همچون پلاس و فیس بوک توسط تشکیلات عریض و طویل ایجاد شده برای حضور در جبهه جنگ نرم توقع گزافی است؟ آیا این ارگان ها با تمامی ادعاها و ژستها و گزارشات رنگی که از حضور خود در عرصه مجازی منتشر میکنند توانایی برخورد با یک صفحه! در فضای مجازی را ندارند؟ البته قطعا در راستای مبارزه با جریانات منحرف ضد دین حرکت هایی صورت گرفته ولی این حرکت ها حتی اگر تاثیری بر این جریانات داشته اند بسیار محدود و ناچیز بوده و در یک کلام می توان گفت که مدعیان حضور در عرصه جنگ نرم، متاسفانه در این جنگ از غلبه بر مشتی بی فرهنگ ضد دین عاجز مانده اند و این امر نه از ناتوانی و درماندگی که از سر بی برنامگی و نبود اراده ای قوی و محکم در این زمینه است.

کوتاهی مسئولین ذی ربط در برخورد وتحت پیگرد قرار دادن صفحات یا کاربرانی که زننده ترین توهین ها را به مقدسات اسلامی در کارنامه خود دارند از یک سو و برخورد های سخت و چکشی با کاربران انقلابی و یا فیلتر بسیاری سایتهای ارزشی و انقلابی تنها بخاطر انتقاد از یک مقام مسول این مطلب را به ذهن متبادر میکند که آیا هزینه سنگین ترین توهین ها به خدا و مقدسات و ائمه طاهرین از هزینه انتقاد به یک مقام مسئول بسیار پایین تر است؟!

قطعا این توقع و انتظار جامعه از نهادهای مسئول برای حراست و پاسداری از ارزشهای دینی توقعی به جا و به حق است و مطمئنا تمامی مسئولین و نهادهای ذی ربط باید در برابر افکار عمومی جامعه در خصوص برخورد با مظاهر ضد دین در فضای مجازی پاسخ گو باشند.

۱۳۹۲/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...