نسخه چاپی

تجلیل وزیر خارجه آمریكا از نقش تركیه در خاورمیانه

وزیر امور خارجه آمریكا در آستانه سفر خود به استانبول، تركیه را دارای نقشی فعال در فرآیند صلح خاورمیانه، حل و فصل بحران در سوریه، درگیری‌های منطقه قره باغ و مساله قبرس دانست.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه تودی زمان، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ترکیه به حمایت از فرآیند صلح خاورمیانه و همچنین برون رفت از بحران در سوریه متعهد است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ترکیه میزبان نشست بعدی "دوستان سوریه" که فردا (شنبه) برگزار می‌شود، خواهد بود.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: مطابق با مذاکرات انجام شده در واشنگتن، آنکارا به آمریکا در زمینه حل و فصل بحران منطقه قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان و همچنین مناقشات در قبرس کمک می‌کند.

جان کری اظهار کرد: فکر می‌کنم ترکیه دارای نقشی سازنده در این مسائل خواهد بود و ما در پی آنیم تا روابط خود را با آنکارا حفظ کنیم.

کری همچنین اعلام کرد که معتقد است روابط ترکیه و اسرائیل بدون هیچ وقفه‌ای ادامه خواهد داشت. وی افزود که روابط کاری خوبی با احمد داوود اوغلو، رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه دارد.

جان کری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره فرآیند بهبود روابط میان ترکیه و اسرائیل گفت: قرار است نشستی با همین موضوع طی روزهای آینده برگزار شود.

قرار است وزیر امور خارجه آمریکا طی روزهای آتی به ترکیه سفر کند. در دو ماه گذشته این سومین باری است که جان کری به ترکیه می‌رود.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرد که روابط دیپلماتیک میان تل‌آیو و آنکارا به سطح قابل قبولی برسد.

۱۳۹۲/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...