نسخه چاپی

سناتورها آمریكا را سیبل می كنند؟!

79 نماینده دموكرات و جمهوری خواه سنای آمریكا به دنبال تصویب طرحی هستند كه دولت آمریكا را ملزم می كند در صورت حمله اسرائیل به ایران، از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی كنار این كشور قرار گیرد.

در شصت و پنجمين سالگرد اشغال فلسطين، كميته روابط خارجي مجلس سناي آمريكا طرحي تهيه كرده كه براساس آن اگر اسرائيل مجبور شود براي دفاع از خود دست به عمليات نظامي عليه ايران بزند، آمريكا موظف است از لحاظ سياسي، اقتصادي و نظامي به اسرائيل كمك كند.

به گزارش دويچه وله به نقل از جروزالم پست روبرت مندنز رئيس كميته روابط خارجي سناي آمريكا و سناتور ليندزي گراهام از حاميان اين طرح هستند كه توسط يك گروه 79 نفره از هر دو حزب جمهوريخواه و دموكرات تهيه شده است.

كميته روابط خارجي سنا در پيامي رسمي اعلام كرده: «اين كميته پيامي روشن و فوق العاده مهم براي همبستگي با اسرائيل عليه برنامه تهديدآميز اتمي ايران كه اسرائيل، آمريكا و امنيت جهاني را به خطر مي اندازد، ارسال كرده است.»

يادآور مي شود اسرائيل در دنيا به عنوان سگ زنجيري آمريكا تلقي مي شود و جمهوري اسلامي پيش از اين اعلام كرده بود كه خبط و خطاي كذايي رژيم صهيونيستي را پاي آمريكا مي نويسد و تلافي مي كند. اكنون طرح مورد نظر سناتورها، به موضع ايران سنديت مي بخشد. امضاي متقابل آن اين خواهد بود كه ايران تلافي حماقت رژيم صهيونيستي را بر سر نيروها و پايگاه هاي آمريكا در منطقه درمي آورد.

در واقع سناي آمريكا در صورت تصويب چنان طرحي سند رسمي دست جمهوري اسلامي و مراجع بين المللي مي دهد كه واشنگتن مسئول رسمي تمام اقدامات رژيم صهيونيستي است و طبعا بايد هزينه هاي گزاف آن را نيز به جان بخرد؛ با اين فرض مثلا در صورت تكرار جنگ لبنان يا غزه، نيروها و مراكز آمريكايي نيز آماج حملات نيروهاي مقاومت در جهان خواهند بود.

۱۳۹۲/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...