نسخه چاپی

سانسور شلوار جین در صداوسیما!

یك مورد تازه كه اخیرا مشاهده شده صداوسیما به سانسور پوشش مهمانانی می پردازد كه شخصا برای حضور در برنامه های خود از آنها استفاده كرده است.


بارها و بارها درباره سانسور در رسانه ملی شنیده بودیم و بیشتر هم سانسور محتوایی آثار سینمایی و تلویزیونی و یا سانسور گفته های آدمهایی که در برنامه های ضبط شده جلوی دوربین می روند اما در یک مورد تازه که اخیرا مشاهده شده صداوسیما به سانسور پوشش مهمانانی می پردازد که شخصا برای حضور در برنامه های خود از آنها استفاده کرده است.
این مساله در شرایطی رخ می دهد که تهیه کنندگان برنامه های تلویزیونی پیش از دعوت از مهمان هیچ نکته خاص و یا خط قرمزی را درباره نوع پوشش آنها بیان نکرده و به مهمانان اعلام می کنند می توانند با پوشش عرف در جامعه در برنامه ظاهر شوند.
یکی از میهمانان دعوت شده به شبکه خبر در این باره می گوید:چندی پیش به عنوان کارشناس سینمایی به یک برنامه تلویزیونی مربوط به «شبکه خبر» دعوت شدم تا پیرامون فیلم های سینمای جهان به نقد و تحلیل بپردازم. برنامه ضبط می شد تا در موعد مقرر پخش شود. من هم که پیش از حضور در این برنامه به اندازه یک هفته تا ده روز درباره موضوع مورد بحث تحقیق کرده و اطلاعات جمع آوری نموده بودم، سعی کردم داده هایم درباره موضوع بحث را به بهترین شکل در اختیار مخاطب قرار دهم اما شگفتی زمانی رخ داد که برنامه روی آنتن رفت و اثری از صحبتهای من در برنامه نبود!!!
وقتی علت را جویا شدم پاسخم را این گونه دادند که بنده شلوار جین به پا داشته ام و از این حیث تصویر بنده قابل پخش نبوده است! بماند که از حیث براهین، حتی فیلسوفان غرب و شرق هم از این ادله انگشت حیرت به دهان می گیرند، پرسشی که برایم پیش آمد این بود که پس چرا همان موقع که ضبط برنامه آغاز شد یا قبلتر از آن پیش از آن که ضبط آغاز شود این نکته را متذکر نشدند که به واسطه پوشیدن شلوار جین که پوشش غالب بسیاری از آدمهای جامعه ماست، ممکن است صحبتهایم سانسور شود.

۱۳۹۲/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...