نسخه چاپی

تاكید لبنان بر حل مسالمت آمیز بحران سوریه

موافقت لبنان با راهكار مسالمت آمیز در سوریه، مخالفت تونس با دخالت نظامی و تاكید رئیس جمهوری سودان بر ضرورت ریشه كنی تروریسم از آخرین اخبار مربوط به اجلاس بغداد است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه العراقیه، "میشل سلیمان" رئیس جمهوری لبنان در سخنانی در اجلاس سران عرب در بغداد گفت: میزبانی اجلاس سران عرب از سوی عراق تلاشی مهم برای احیای نقش منطقه ای و عربی این کشور است.

وی گفت: تنشها و مشکلات در برخی کشورها نگران کننده است و از مهمترین موضوع عربی و اسلامی یعنی فلسطین باید حمایت قوی صورت گیرد.

سلیمان بیان کرد: لبنان نمونه دموکراسی است و در هیچ محور و جبهه بندی شرکت نکرده و همواره بر اصل گفتگو تاکید کرده است.

وی اظهار داشت: لبنان بر راه حل سیاسی و مسالمت آمیز بحران سوریه تاکید دارد و کوشیده که خود را از تبعات آن مصون دارد و باید در راستای ثبات این کشور کمک کرد.

رئیس جمهوری لبنان از حمایتهای کشورهای عربی از کشورش قدردانی کرد.

در ادامه منصف المرزوقی رئیس جمهوری تونس گفت: امیدواریم همانگونه که عراق از مصیبتها و کابوس جنگ خلاص شد دیگر ملتهای عربی نیز رها شوند.

وی افزود: ما با دخالت نظامی در سوریه مخالفیم و تونس از ماموریت کوفی عنان و تلاشهای مجامع جهانی و اتحادیه عرب در سوریه حمایت می کند.

رئیس جمهوری با اشاره به اقدامات توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی خواستار تحکیم صفوف برای مقابله با این اقدامات شد.

وی گفت: خواستار برقراری دموکراسی در کشورهای عربی هستیم و هم اکنون روند دموکراسی در بهترین حالت به سر می برد اما در سوریه در بدترین حالت است.

در ادامه "عمر البشیر" رئیس جمهوری سودان اظهار داشت: در ابتدا لازم است که عراق و مسئولان آن به خاطر برگزاری این نشست در این شرایط حساس و میزبانی موثر آنها تبریک بگویم.

وی گفت: کشورهای عربی شاهد تحولات گسترده و ریشه ای بود که باید در این میان به مردم مصر، تونس، لیبی و حکمت رهبران آن تبریک بگوییم.

البشیر بیان کرد: ما از ثبات سوریه حمایت و مخالف دخالت خارجی در آن هستیم و راه حل مسالمت آمیز باید در این باره ایجاد شود.

وی گفت: ما بر خاورمیانه ای عاری از سلاح کشتار جمعی تاکید داریم و برخورداری اسرائیل از سلاح هسته ای سبب ایجاد مسابقه تسلیحاتی در منطقه می شود و توجیهی در این باره وجود ندارد.

رئیس جمهوری سودان ضمن انتقاد از سیاستهای یهودی سازی رژیم صهیونیستی در بیت المقدس و دیگر اقدامات این رژیم از جمله محاصره غزه بر حمایت از فلسطینی ها تاکید کرد.

وی بر ضرورت ریشه کنی تروریسم تاکید کرد: تروریسم پدیده ای است که دین و کشور نمی شناسد.

البشیر بیان کرد: ما از ابتدا با جدایی سودان جنوبی مشکلی نداشته ایم و خواستار ثبات در مرزهای میان کشورمان و سودان جنوبی و حل مشکلات موجود هستیم.

۱۳۹۱/۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...